شما می توانید این سس خانگی را به مدت ۳ ماه در ظرف درب بسته داخل یخچال نگهداری کنید

طرز تهیه سس خردل خانگی

سس کچاپ یکی از پر طرفدارترین اون هاست که طعم فوق العاده ای به ساندویچ، برگر و سیب زمینی میده. تنوع سس های سالاد هم خیلی زیاده و در خیلی از اون ها از سبزیجات معطر استفاده میشه. شما می تونید انواع مختلف این سس ها رو تو خونه به راحتی درست کنید و به اون ها طعم دهنده ها و ادویه های مورد علاقه تون رو هم اضافه کنید.
کد خبر: ۱۲۷۹۱۵۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک،سس ها یکی از متنوع ترین طعم دهنده ها هستن که در همه ی کشورها محبوبیت زیادی دارن. هر کدوم از سس ها طعم مخصوص به خودشون رو دارن و با مواد غذایی خاصی سرو میشن. خیلی از سس ها تند و خیلی های دیگه شیرین هستن.

طرز تهیه سس خردل خانگی

مواد لازم سس خردل

دانه خردل زرد 3/4 پیمانه
آب 1 و 1/2 پیمانه
سرکه ۱/۴پیمانه
نمک 1/2 قاشق غذاخوری
پودر زردچوبه 1/4 قاشق چایخوری
پاپریکا قرمز 1/4 قاشق چایخوری
پودر سیر 1/8 قاشق چایخوری
پودر پیاز 1/9 قاشق چایخوری
دارچین 1/9 قاشق چایخوری
عسل 1 قاشق غذاخوری

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رب انار خانگی راحت و آسان به همراه آموزش تصویری

 

طرز تهیه سس خردل

  1.  بذرهای خردل را داخل آسیاب یا یک غذاساز بریزید و آن ها را پودر کنید. هرچه پودر خردل بیشتر آسیاب شود، سس خردل صاف تر و لطیف تر خواهد بود. اگر ترجیح می دهید دانه های خردل کمی در دهان احساس شوند می‌توانید آن ها را کمتر آسیاب کنید تا خیلی پودر نشوند.
  2.  بعد از آن که دانه های خردل کاملا آسیاب شدند، پودر خردل را داخل کاسه ریخته و سایر ادویه ها از جمله نمک، پودر زردجوبه، پاپریکا قرمز، پودر سیر، پودر پیاز و دارچین را به آن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.
  3.  در یک قابلمه، آب و مخلوط ادویه را اضافه کنید و آن ها را خوب هم بزنید. به طوری که ادویه ها داخل آن حل شوند و مخلوطی یکدست حاصل شود (فعلاً سرکه را کنار بگذارید). حدود 45 دقیقه قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید تا ادویه ها به همراه آب بجوشند و حباب هایی روی آن ها ایجاد شود.
  4.  بعد از آن که مخلوط شروع به جوشیدن کرد، سرکه را به آن ها اضافه کنید و اجازه دهید تا مجددا حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشند. هر چند ثانیه آن ها را کمی هم بزنید تا ادویه ها کف قابلمه نچسبند.
  5.  مواد آماده شده را داخل ظرف شیشه ای بریزید و اجازه دهید تا سس کاملا خنک شود. سپس آن را داخل یخچال قرار دهید تا آماده شود.
  6.  سس خردل ممکن است ابتدا مزه ی تلخی داشته باشد. به همین دلیل به حداقل ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد تا تلخی آن از بین برود و آماده شود. پس بهتر است چند روز سس را داخل یخچال قرار دهید تا تلخی آن به طور کامل از بین برود و بعد از آن استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سرکه انگور خانگی

                     طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها