سریال «مینو» در بازپخش از شبکه آی فیلم هم جزو پر بیننده ترین سریال هاست; سریالی به کارگردانی امیر پوروزیری و تهیه کنندگی مهدی همایونفر که در حال و هوای جنگ و دفاع مقدس و التهابات پس از انقلاب، روابط عاطفی و احساسی آدم ها را به تصویر می کشد.
کد خبر: ۱۲۷۸۶۹۸
آثار دفاع مقدسی تاریخ این سرزمین را ثبت می کند
حضور بازیگران مطرح و حرفه‌ای در این سریال از نقاط قوت آن است و یکی از این بازیگران محمود پاک نیت است. بازیگری که پس از سالها درخشش در تلویزیون، سینما و تئاتر همچنان بدون ادعا کارش را ادامه می دهد و جایگاهش را بیش از گذشته در بازیگری تثبیت می کند. به تازگی در جام جم آنلاین با این بازیگر مصاحبه ای ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید.
 
 
کار در سریال «مینو» چه ویژگی هایی داشت؟
«مینو» قصه جدیدی داشت که قبلا مشابه آن را کار نکرده بودم. قصه ای که از قبل از شروع جنگ آغاز می شود و در روزهای جنگ و در شهر خرمشهر می گذرد. مخاطب در این سریال با داستان عاشقانه پرستاری به همین نام با پسر عمه اش رضا روبروست که از طرفی دیگر یک جاسوس عراقی به نام عماد هم دل به مینو می بندد و باقی ماجراها. این سریال نگاه تازه‌ای به دفاع مقدس داشت و سعی داشت دریچه‌ای تازه به این رویداد تاریخی باز کند.
درباره نقشی که در این سریال بازی کردید، توضیح می دهید؟
من در این سریال نقش عباس را بازی می کنم که پدر پسری (رضا) است که شخصیت اصلی و قهرمان قصه است. عباس مردی بسیار آرام و صبور است و با همسرش زندگی عاشقانه ای دارد. او اهل خانه و خانواده است و همسر و پسرش را بسیار دوست دارد.
بعضی ها می گویند دیگر دوره ساخت فیلم های دفاع مقدسی تمام شده . نظر شما در این باره چیست؟
۸ سال دفاع مقدس را هرگز نمی توان از حافظه تاریخی این کشور پاک کرد. در این ۸ سال به قدری قصه ها از دل رشادت ها، فداکاری ها و از خودگذشتگی های رزمندگان و تمام خانواده هایی که از نزدیک با جنگ درگیر بودند و حتی آنهایی که درگیر نبودند، برآمده که هر چه در مورد آنها فیلم یا سریال ساخته شود باز هم کم است. من در پروژه های زیادی که در بستر دفاع مقدس ساخته شده، بازی کردم و ضرورت کار در این حوزه را درک می کنم. حیف است که شیرینی ها و تلخی های آن روزها با گذشت زمان از ذهن مردم پاک شود. کار کردن درباره اتفاقاتی مانند دفاع مقدس در سینما و تلویزیون علاوه بر جذابیت بصری که برای مخاطب دارد، باعث ثبت تاریخ این سرزمین هم می شود.
الان بازپخش سریال «مینو» را از شبکه آی فیلم می بینید؟
متاسفانه نه. چون سر فیلمبرداری سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه کنندگی حسن نجاریان هستم و وقت تماشای بازپخش سریال «مینو» را ندارم. اتفاقا قصه «جشن سربرون» هم در دوره تاریخ معاصر می گذرد.
نام سریال اشاره به مراسم خاصی دارد؟
بله. «جشن سربرون» یک اصطلاح درباره جشنی است که در خانواده عشایر برگزار می شود. در این خانواده ها مرسوم است که در جهیزیه دختری که می خواهد ازدواج کند قالی ای توسط خود دختر یا مادرش بافته می شود. زمانیکه سر این قالی را می خواهند با قیچی از دار جدا کنند، جشن می گیرند و به این جشن می گویند «جشن سربرون» که در واقع قسمتی از قصه این سریال روی همین قالی می چرخد و به همین خاطر نام این سریال شد «جشن سربرون».
مختصری از این مراحل ساخت این سریال و شخصیت تان در آن بگویید؟
این سریال در سه فصل نوشته شده و فصل اول آن به دوران مظفرالدین‌شاه و پیروزی مشروطه‌خواهان می‌پردازد. من در این سریال نقش فتح الله خان را بازی می کنم. فتح الله خان یکی از خان های منطقه فارس است که زیرنظر قوام الدوله والی فارس طائفه ای را رهبری می کند.
از بازیگران این سریال برای لهجه شیرازی تست گرفتند؟
خیر، الان که لهجه گذاشتن روی کارها درگیری و دردسر دارد. در این سریال هیچکس هیچ لهجه خاصی ندارد و همه بدون لهجه صحبت می کنند.  
به نظر شما، کار در پروژه های تاریخی و مذهبی چه سختی هایی دارد؟
-شما سریال تاریخی را مقایسه کنید با سریال آپارتمانی. در سریال آپارتمانی نهایتا چهارتا میز و صندلی و چند اتاق و چند خیابان و... دارید، اما در سریال تاریخی فضا، لوکیشن، کالسکه، درشکه، گریم، لباس، آکساسوار (تجهیزات) و باقی مسائل باید مطابق با دوره تاریخی مدنظر باشد یا فیلم های دفاع مقدسی هم به همین شکل. برای ساخت یک فیلم کوتاه جنگی داشتن تسلیحات و ادوات جنگی از ابتدایی ترین ملزومات است و مسلما تمام اینها هزینه های هنگفتی می برد.
اجازه بدهید کمی از احوالات این روزهای کرونایی بپرسیم. در این روزها چه توصیه ای برای مردم دارید؟
ما که خودمان سرکار هستیم، اما اگر کسانی کار خاصی در بیرون از منزل ندارند بهتر است در خانه بمانند. سخت است، اما بهتر از تحمل کردن عواقب این بیماری است. اگر هم بالاجبار باید از منزل خارج شوند تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند. نکات بهداشتی که پزشکان بر آن تاکید می کنند هم ماسک و حفظ فاصله اجتماعی است. متاسفانه این روزها کرونا بیداد می کند و آمار مرگ و میر خیلی بالا رفته. انشاالله این بلا به زودی از تمام دنیا دور شود و مردم در آرامش زندگی کنند.  
 
ساناز قنبری/ گروه فرهنگ و هنر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها