هایما s7 محصول مشترکی از ایران خوردو و شرکت چینی هایما بوده که چند سال از حضور آن در بازار کشورمان می‌گذرد و در این مدت توانسته مشتریان خاص خود را در بازار پیدا کنید.
کد خبر: ۱۲۷۵۸۴۶

هایما اس 7 یکی از شاسی بلندهای شرکت خودروسازی هایما اتومبیل (Haima Automobile) است که از سال 2010 تاکنون بر روی خط تولید این شرکت چینی قرار دارد؛ البته نمونه اولیه این خودرو که تا سال 2011 به بازار عرضه می‌شد هایما 7 (Haima 7) نام داشت، اما پس از اینکه در سال 2011 تحت فیس لیفت قرار گرفت با نام هایما اس 7 به بازار عرضه شد.

هر آنچه در مورد مزایا هایما s7 نمی‌دانید

پس از اولین فیس لیفت، نمای نسبتا کسل کننده هایما اس 7 باعث شد تا مهندسین شرکت هایما در سال 2013 بار دیگر این خودرو را زیر تیغ جراحی برده و چهره به مراتب جذاب‌تری را برای آن خلق نمایند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا به تمام مزایای هایما s7 اشاره کنیم.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی فوق‌العاده هایما S7

هایما s7 از لحاظ امکانات رفاهی متعدد چیزی کم از سایر هموطنان چینی خود نداشته و سازندگان آن تمام تلاش خود را به کار برده‌اند تا خودرویی با آپشن‌های رفاهی بالا ارائه دهند. این محصول چینی تقریبا اکثر آپشن‌های خودروهای هم‌رده خود را دارد که از آن جمله می‌توان به گرمکن آیینه‌های جانبی، دوربین 360 درجه، سنسور نور، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده، ترمز ضد قفل و سیستم ترمز کمکی اشاره کرد.

با این وجود، در میان آپشن‌های هایما s7 برخی موارد دیگر نیز دیده می‌شود که معمولا در خودروهای هم‌رده آن وجود ندارد. از جمله این موارد می‌توان به سیستم ورود بدون کلید به خودرو اشاره کرد. این خودرو همچنین دارای سنسور باران، استارت دکمه‌ای، سیستم صوتی مجهز به چندین بلندگو، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی و برخی موارد دیگر است.

به طور کل نمی‌توان ایراد خاصی را در خصوص امکانات و آپشن‌های رفاهی از این محصول چینی گرفت. وجود امکانات متعدد درد داخل کابین باعث شده تا حس داشتن یک خودرو لوکس و جذاب کاملا احساس شود.

تجربه رانندگی لذت‌بخش

هایما s7 سواری بسیار دلنشین و لذت‌بخشی را به راننده و سرنشینان خود ارائه می‌کند. وجود امکانات متعدد، طراحی مناسب فضای کابین و صندلی‌ها، سیستم فرمان نرم و سریع از جمله مهم‌ترین مزایای هایما s7 به لحاظ تجربه رانندگی محسوب می‌شود. این مزایا باعث شده تا هایما s7 یک خودرو بسیار مناسب برای سفرهای خانوادگی و طولانی به حساب آید.

از دیگر مزایای هایما s7 در تجربه رانندگی می‌توان به قدرت مناسب موتور، شتاب‌گیری مناسب و همچنین عملکرد قابل قبول سیستم فنربندی و شاسی آن اشاره کرد. مصرف سوخت این کراس‌ اوور چینی نیز نسبت به رقبای اروپایی خود بسیار به صرفه‌تر بوده که در بخش‌های بعدی به آن می‌پردازیم.

ایمنی رضایت‌بخش هایما s7

معمولا به برخی از خودروهای چینی موجود در بازار این انتقاد را وارد می‌کنند که فاقد استاندارهای ایمنی لازم هستند. این در حالی است که هایما s7 از این لحاظ دارای آپشن‌ها و مزایای مختلفی است. در سیستم ترمز، سازندگان هایما s7 هم در بخش عقب و هم در بخش جلو از ترمز دیسکی بهره برده‌اند. این خودرو مجهز به ترمز ABS یا همان ترمز ضد قفل بوده که نکته بسیار مهمی در بحث ایمنی و تصادفات محسوب می‌شود.

سیستم BAS و ترمز کمکی از دیگر ویژگی‌های ترمز هایما s7 است که ایمنی آن را دوچندان کرده است. دوربین دید عقب، سیستم کنترل کشش، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای سیستم ضد سرقت، سیستم کنترل باد لاستیک به همراه وجود 4 عدد کیسه هوا از دیگر امکانات و آپشن‌های ایمنی در نظر گرفته شده برای خودرو مذکور است. البته تمامی این موارد بدین معنا نیست که این خودرو فاقد نکته منفی در بخش ایمنی و امنیت است. چرا که هر خودرویی معایب خاص خود را دارد.

هر آنچه در مورد مزایا هایما s7 نمی‌دانید

قدرت موتور و مصرف سوخت مناسب هایما S7

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که یکی از مهم‌ترین مزایای هایما s7 مصرف سوخت مناسب آن بوده که اکثر خودروهای چینی از این مزیت برخوردار هستند. این خودرو به طور متوسط دارای مصرف سوخت ترکیبی در حدود 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده که نسبت به بسیاری از خودروهای هم‌رده خود عدد مناسبی است.

اما به سراغ ویژگی‌ها و مشخصات فنی هایما s7 برویم. قبل از هر نکته‌ای بد نیست اشاره کنیم که در حال حاضر دو نسخه متفاوت این خودور در بازار وجود دارد. این دو نسخه همان نسخه توربو شارژ و همچنین تنفس طبیعی است. در نسخه توربو شارژ حجم موتور خودرو 1795 سی سی و جعبه دنده آن 6 سرعته است.

موتور این خودرو دارای حداکثر قدرت 170 اسب بخار و همچنین حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر بوده که اعداد به نسبت راضی‌کننده‌ای با توجه به قیمت و ویژگی‌های دیگر خودرو هستند. معمولا رانندگان هایما s7  ادعا می‌کنند که خودرو مذکور از سرعت بالایی برخوردار بوده اما شتاب آن چندان راضی‌کننده نیست.

از دیگر مشخصات فنی این محصول چینی می‌توان به وزن 1510 کیلوگرم، ابعاد 1830 میلی‌متر عرض و 4498 میلی‌متر طول اشاره کرد.

طراحی ظاهری و داخلی جذاب هایما s7

معمولا خودروسازان چینی با استفاده از الگوبرداری از سایر خودروهای جذاب دنیا، تلاش می‌کنند تا خودرویی با ظاهر جذاب به بازار ارائه کنند که هایما s7 نیز از این قاعده مستثنی نیست. هایما s7 ظاهری زیبا و جذابی دارد. طراحی ظاهری آن نه زیاد اسپرت و نه زیاد کلاسیک و سنتی است. بلکه چیزی مابین این دو بوده و می‌توان آن را یک خودرو نیمه اسپرت دانست.

در برخی موارد طراحی ظاهری هایما s7 بی‌شباهت به برخی از خودروهای هموطن خود نیست. به نحوی که طراحان آن تلاش کرده‌اند تا چراغ‌های جلو این خودرو از چراغ‌های لیفان x60 الگو بگیرد. در نمای جلو خودرو، برخی خطوط موازی در کنار جلو پنجره خودرو به کار رفته که بیشتر از سایر بخش‌ها به چشم بیننده خواهد آمد.

در بخش عقب هایما s7 سازندگان و طراحان تلاش کرده‌اند تا سادگی طراحی همچنان حفظ شود. این سادگی در بخش جانبی نیز تا حدودی به چشم می‌خورد. با این تفاوت که در بخش جانبی خطوط بزرگی را می‌بینیم که باعث جذابیت این بخش شده و آن را از حالت یکنواختی درآورده است. در ظاهر خودرو همچینین می‌توان نکات مثبت دیگری را نیز مشاهده کرد.

در قسمت‌های قبل در خصوص شرایط و ویژگی‌های داخل کابین توضیحاتی را ارائه دادیم. فضای داخل کابین هایما s7 نیز از جذابیت لازم برخوردار بوده و می‌توان آن را متوسط رو به بالا به حساب آورد. خصوصا آنکه امکانات و آپشن‌های متعددی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

منبع: همراه مکانیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها