افرادی که آلوده به ویروس کرونا می شوند اغلب علائم مربوط به این ویروس را با ترتیب خاصی نشان می دهند که این موضوع می توان به تشخیص زودهنگام کرونا کمک شایانی کند.
کد خبر: ۱۲۷۴۲۳۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از healthline، برخی از علائم ویروس کرونا نظیر تب و سرفه در بیماری های دیگر نظیر آنفولانزای فصلی دیده می شوند و به همین دلیل بسیاری از مبتلایان گمراه می شوند.

اما در حالی که آنفولانزای فصلی در گوشه و کنار دنیا به وضوح مشاهده می شود چه کسی می تواند تشخیص بدهد تبی که در یک شخص دیده می شود مربوط به آنفولانزاست یا کووید19؟

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با انجام سلسله آزمایشات و تحقیقاتی متوجه شدند که می توان با در نظر گرفتن برخی از ویژگی ها و تقدم علائم به یکدیگر تشخیص داد که آیا با کرونا روبرو هستیم یا با آنفولانزا و یا اصلا یک بیماری دیگر.

بر اساس آنچه که این تحقیقات نشان می دهد علائم ویروس کرونا اصولا با ترتیب خاصی در بدن فرد آلوده به ویروس ظاهر می شود. کشف چنین چیزی نشان می دهد که افراد مبتلا به کرونا راحت تر شناسایی می شوند و یک فرد آلوده به ویروس نیز می تواند با آگاهی از ترتیب علائم این بیماری در بدن خود متوجه شود که آیا کرونا دارد یا خیر. این می تواند به بیمار کمک کند تا با اقداماتی به موقع جلوی وخیم شدن بیماری خود را بگیرد.

برای پیش بینی ترتیب علائم ، محققان میزان شیوع علائم جمع آوری شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) را برای بیش از 55 هزار مورد تایید شده ابتلا به کرونا در چین مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها همچنین به مجموعه ای از تقریباً 1100 مورد جمع آوری شده پرداختند.

برای مقایسه ترتیب علائم کووید19 و همچنین آنفولانزا محققان داده های مربوط به بیش از 2 هزار مورد دیگر در آمریکای شمالی ، اروپا و نیمکره جنوبی کره زمین تجزیه و تحلیل کردند.

جوزف لارسن ، نویسنده اصلی مطالعه و استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفت: "ترتیب علائم مهم است. دانستن اینکه هر بیماری پیشرفت متفاوتی دارد ، به این معنی است که پزشکان می توانند زودتر تشخیص دهند که فردی احتمالاً مبتلا به کرونا است یا بیماری دیگر تا بتواند بهترین تصمیم را بگیرد."

طبق یافته های مطالعه ، این ترتیب علائمی است که بیماران می توانند تجربه کنند:

1-تب

2-سرفه و درد عضلانی

3-حالت تهوع یا استفراغ

4-اسهال

دکتر رابرت گلاتر ، پزشک اورژانس  بیمارستان لنوکس هیل ، نیویورک هم  گفت: "این مطالعه نشان داد که بیماران مبتلا به آنفولانزای فصلی معمولاً سرفه را قبل از شروع تب نشان می دهند. "

گلاتر گفت که یافته های مطالعه به طور بالقوه مفید است و می تواند نشان دهد ترتیب ظهور علائم در بدن یک فرد واقعا به چه شکل است.

طبق این مطالعه ، در حالی که آنفولانزا به طور معمول با سرفه شروع می شود  اولین علامت کرونا تب است.

تب در کرونا معمولا علائم اولیه عفونت کرونایی را نشان می دهد و به دنبال آن علائم دیگری در بدن ایجاد می شود.

در رابطه با شروع علائم کرونایی از دست رفتن حس بویایی و یا چشایی هم گزارش می شود و در موارد نادری هم تغییر رنگ و کبودی نوک انگشتان دست و پا گزارش شده است.

برخی از بیماران هم در شروع بیماری علائمی مثل سرگیجه و سردرد نشان می دهند و برخی دیگر دچار درد قفسه سینه می شوند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها