ویروس کرونا انبوهی از مشکلات جسمی را بر روی بدن افراد پدید می آورد که ماهیت آنها یکی پس از دیگری مشخص می شود.
کد خبر: ۱۲۷۲۹۷۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از webmd ، تاثیرات منفی ویروس کرونا در بدن بر روی افراد مختلف متفاوت هستند و طیف وسیعی از اختلالات را در برمی گیرند.

اخیرا تیمی از محققان انگلیسی گزارش دادند بیماران بهبودیافته از کرونا ممکن است دچار مشکلات شنوایی شوند. تحقیقات اولیه بر روی 120 بیمار مبتلا به کرونا انجام و مشخص شد که همه این افراد بعد از بهبودی مشکلات شنوایی به خصوص در هنگام صحبت کردن با تلفن پیدا کرده اند.

از سویی در یک سری تحقیق دیگر از تعداد بیمار (در این گزارش ذکر نشده چه تعداد بیمار) این سوال پرسیده شد که آیا بعد از بهبودی بیماری کرونا به مشکلات شنوایی دچار شده اند یا خیر 13 درصد گفتند که دچار مشکلات شدید شنیداری شده اند.

برخی گفتند که شنوایی آنها بدتر شده است و برخی دیگر به این اشاره کردند که وزوز گوش (زنگ زدن در گوش) دارند.

یک محقق به نام کوین مونرو که استاد شنوایی شناسی در دانشگاه منچستر است گفت: «ما از قبل می دانیم که ویروس هایی مانند سرخک ، اوریون و مننژیت می توانند باعث کاهش شنوایی شوند و حالا نیز این احتمال را می دهیم که کورو ویروس ها می توانند به اعصاب منتقل شده از مغز و اعصاب آسیب وارد کنند. از لحاظ تئوری ممکن است کرونا در بخش هایی از سیستم شنوایی از جمله گوش میانی یا حلزون ایجاد مشکل کند.»

مونرو افزود: شرایطی مانند نوروپاتی شنوایی می تواند شنیدن صدای پیش زمینه را دشوار کند. نوروپاتی شنوایی مشکلی شنوایی است که حلزون در انتقال اعصاب در امتداد عصب شنوایی به مغز دچار اختلال می شود.

همچنین سندرم گیلین باره که با کرونا همراه بوده با نوروپاتی شنوایی نیز گره خورده است.

محققان خاطرنشان كردند كه تحقيقات بيشتر براي مشخص كردن تاثير اين ويروس بر شنوايي انجام می شود.

مونرو گفت: اگرچه ما به طور منطقی به تمایز پیش بینی های اخیر و تغییرات اخیر در شنوایی و وزوز گوش اعتماد می کنیم اما می خواهیم تحقیقات بیشتری را انجام بدهیم.

وی گفت: ممکن است عواملی غیر از کرونا در بروز کم شنوایی و وزوز گوش اثر داشته باشد. اینها ممکن است شامل استرس و اضطراب باشد از جمله استفاده از ماسک های صورت که ارتباط را دشوارتر می کند. داروهای مورد استفاده در درمان کرونا هم می تواند به آن آسیب برساند.

منبع: webmd / هیلدا حسینی خواه 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها