با حضور وزیران دفاع و راه و شهرسازی؛

برج مراقبت پرواز سیار فرودگاهی تولید داخل رونمایی شد

برج مراقبت پرواز سیار فرودگاهی تولید داخل با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.
کد خبر: ۱۲۷۲۲۹۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، «امیر سرتیپ امیر حاتمی» روز دوشنبه در حاشیه این مراسم گفت: در سال جهش تولید در کنار کمیت و کیفیت تولید تنوع برای ما بسیار مهم است. تنوع به این معنی است که آنچه که مورد نیاز کشور است باید در سال جهش تولید، تولید شود و در اختیار گذاشته شود که سامانه برج مراقبت پرواز سیار یکی از آن نیازها است.
 
وی یادآور شد: در یک سال گذشته شرکت فرودگاه‌های کشور در این زمینه اعلام  نیاز کرد که  شرکت صاایران با استناد و اتکای به توانمندی خود ظرف یک سال این ایده را با همکاری شرکت فرودگاه‌ها اجرا و این محصول را تولید کرد.
 

امکان اجرای عملیات هوایی پایدار در کشور فراهم شد

 
امیرحاتمی اضافه کرد: در کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که مرتبط با حوادث مختلفی مانند سیل، آتش
سوزی، زلزله و نظامی مواجه هستیم، عملیاتی بودن مستمر فرودگاه‌ها و استفاده از فرودگاه‌های موقت بسیار مهم است که این سامانه این امکان را به ما می‌هد که پایداری عملیات هوایی داشته باشیم.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در این سامانه از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته الکترونیکی و ارتباطی استفاده شده است که منطبق با استانداردهای بالای هوایی بین المللی است و این امکان را فراهم می‌کند که هم در بخش نظامی و غیرنظامی فرودگاه‌های کشور همواره فعال باشند و عملیات انجام دهند.
 

 صرفه جویی ۲ میلیون یورویی به ازای هر سامانه برج مراقبت

 
وی افزود:  این سامانه به لحاظ علمی و فناورانه دستاورد با ارزشی است که در اختیار تعداد معدودی از کشورها است و از لحاظ اقتصادی باارزش است چرا که با قیمت کمتر از یک سوم بین‌المللی و قیمت دنیا ساخته می شود و از طرف دیگر صرفه جویی ارزی قابل توجهی خواهد داشت.
 
 امیر حاتمی اظهارداشت: در واقع به تعداد سامانه‌هایی که تولید می شود و در اختیار قرار می گیرد حداقل به میزان ۲ میلیون یورو صرف جویی ارزی خواهد بود که با توجه به تعداد قابل توجه مورد نیاز می‌تواند صرفه جویی ارزی‌ مهمی را داشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها