jamejamsima
سیما عمومی کد خبر: ۱۲۷۱۳۳۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹  |  ۱۶:۴۲

مرکز تحقیقات صداوسیما در جدیدترین نظرسنجی میزان رضایت مخاطبان از برنامه‌ های رادیو و همچنین پرشنونده‌ ترین شبکه‌ های رادیویی را اعلام کرد.

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از خبرنگاران جوان، براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی که در ۳۱ شهر دارای مرکز صداوسیما و تهران انجام شده، نشان می‌دهد شبکه‌های رادیویی آوا (۱۳٫۷ درصد)، جوان (۱۳٫۲ درصد) و ایران (۱۲٫۷ درصد) پرشنونده‌ترین شبکه‌های رادیویی در فصل بهار بوده‌اند.

از میان قالب‌های برنامه‌های رادیو، قالب‌های خبر (۵۰٫۶ درصد) و موسیقی (۴۵٫۵ درصد) بیشتر از دیگر برنامه‌ها شنونده داشته‌اند.

این نظرسنجی اطلاعات جالب دیگری را هم درباره مخاطبان رادیو ارائه داده، از جمله اینکه مردان بیشتر از زنان مخاطب رادیو بودند و افراد ۵۰ ساله و بزرگ‌تر بیشتر از بقیه گروه‌های سنی، شنونده برنامه‌های صدا بوده‌اند.

پرشنونده‌ترین ساعات گوش دادن به برنامه‌های صدا هم صبح‌ها ساعت‌های ۹ تا ۱۰ (۳۴ درصد) و ۸ تا ۹ (۳۲٫۶ درصد) و بعدازظهر‌ها ساعت ۱۷ تا ۱۸ (۳۰٫۵ درصد) بوده است.

در نمودار زیر درصد شنونده شبکه‌های صدا در فصل بهار در بین پاسخگویان به این نظرسنجی اعلام شده است.

پرشنونده‌ترین شبکه‌های رادیویی مشخص شدند

بررسی مخاطبان رادیوی پایتخت هم نشان می‌دهد رادیو تهران توانسته ۳٫۲ درصد مخاطب به خود جذب کند.

بر اساس این نظرسنجی، بیشتر مخاطبان (۵۷٫۱ درصد) رادیو را در منزل گوش می‌دهند، خودروی شخصی (۴۹٫۹ درصد)، محل کار (۷٫۶ درصد) و تاکسی، اتوبوس و ... (۵٫۵ درصد) محل‌های دیگری هستند که مخاطبان در آن‌ها به رادیو گوش می‌سپارند. (جمع درصد‌ها به این خاطر از ۱۰۰ بیشتر است که هر پاسخگو می‌توانست بیشتر از یک پاسخ را انتخاب کند.)

همچنان رادیوی خودرو (۵۰٫۵ درصد) رایج‌ترین گیرنده مورد استفاده برای شنیدن رادیو است و در رتبه‌های بعدی رادیوی معمولی (۳۷٫۹ درصد)، تلویزیون شامل رادیونما، گیرنده دیجیتال و گیرنده ماهواره (۲۱٫۳ درصد)، رادیو تلفن همراه شامل برنامک رادیو، ایرانصدا، رادیو اف. ام گوشی همراه و ... (۸٫۹ درصد) و رایانه شخصی (۰٫۲ درصد) قرار دارند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد ۸۳٫۳ درصد از مخاطبان رادیو برای گوش دادن به برنامه‌های صدای رسانه ملی، خودشان رادیو را روشن می‌کنند و ۱۶٫۷ درصد هم گفته‌اند به واسطه گوش دادن دیگران به رادیو مخاطب برنامه‌های رادیو شده‌اند.

از میان کسانی که خودشان رادیو را روشن می‌کنند، ۶۸ درصد گفته‌اند به صورت هدفمند برنامه یا شبکه خاصی را برای شنیدن انتخاب می‌کنند.

در نمودار زیر رتبه بندی قالب‌های محبوب شنوندگان رادیویی را می توانید ببینید.

پرشنونده‌ترین شبکه‌های رادیویی مشخص شدند

چون هر پاسخگو می‌توانست بیش از یک پاسخ بدهد، جمع درصد‌ها بیش از ۱۰۰ است.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
ورود بورسی پرابهام

ورود بورسی پرابهام

با گسترش بازار سرمایه و رکوردزنی شاخص بورس در ماه‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌ها متقاضی حضور در بورس و عرضه عمومی سهام خود در بازار سرمایه هستند.

«برد - برد» واقعی

«برد - برد» واقعی

یکی از اصلی‌ترین وظایف دستگاه سیاست خارجی تدوین استراتژی کار با کشورهای مختلف و طراحی راهبردهای بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت است.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر