جانشین رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی از استرداد یکی از مفسدان اقتصادی به کشور خبر داد که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از یک شرکت دولتی کلاهبرداری کرده بود.
کد خبر: ۱۲۶۹۹۴۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم؛ سردار کاظم مجتبایی با اعلام خبر استرداد یکی از مفسدان اقتصادی به کشور، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: شب گذشته متهم مذکور با پیگیری‌های همکاران در یک کار منسجم و در حقیقت همکاری با بخشهای مختلف قضائی از یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به کشور بازگردانده شد.
 
جانشین رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی افزود: این متهم از حدود چهار سال پیش به اتهام کلاهبرداری و خیانت در امانت، تحت تعقیب و به پنج تا 6 کشور سفر کرده بود.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد: وی در نهایت با همکاری خوب  پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با پلیس بین‌الملل کشوری که به آن پناه برده بود، به کشور استرداد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: رقم کلاهبرداری متهم مذکور حدود 120 میلیون درهم (600 میلیارد تومان) است و متأسفانه از یکی از شرکتهای دولتی کلاهبرداری کرده بود.
 
مجتبایی با بیان اینکه فرآیند استرداد مجرمان کار بسیار سخت، پیچیده و حرفه‌ای است، گفت: خوشبختانه با تلاش، ردیابی، رصد اطلاعاتی و اقدامات عملیاتی، استرداد این متهم انجام شد.
 
جانشین رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه استرداد مجرمان در بیرون از مرزها با داخل کشور متفاوت است، بیان کرد: افرادی که برای استرداد مجرمان به خارج از کشور اعزام می‌شوند باید علاوه بر ورزیدگی ذهنی و جسمی، به روابط، حقوق و زبان بین‌الملل مسلط باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها