رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح گفت: تبیین ریشه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اولویت‌های اصلی جشنواره تئاتر مقاومت است.
کد خبر: ۱۲۶۸۵۶۰

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مراسم معارفه مدیران ستادی و دبیران بخش‌های مختلف هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به همراه رونمایی از نماد بصری این دوره با حضور آقای سیدمحمد یاشار نادری رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح، حمید نیلی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و جمعی از مدیران بنیاد در دبیرخانه جشنواره تئاتر مقاومت برگزار شد.

کار روی مبانی موضوعی انقلاب اسلامی و مسأله دفاع مقدس اولویت مهم جشنواره تئاتر مقاومت
رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح در این مراسم در سخنانی کوتاه و با اشاره به فراز و فرود‌های پیش رو گفت: جمع ستاد جشنواره ما را به آینده آن به ویژه به دوره آینده جشنواره بسیار امیدوار خواهد کرد. هرچند مسیر سخت و راه ناهموار است، زیرا همه می‌دانیم که مشکلات زیادی سد راه شما خواهد بود، اما مطمئن هستم با توکل به خدا و تلاش و اهتمام اعضای ستاد و سایر دوستان بر مشکلات فائق خواهید آمد.

آقای نادری ضمن برشمردن اولویت‌های جشنواره تئاتر مقاومت، توجه ویژه روی سیاست‌های تبیینی را از اصلی‌ترین اقدامات عنوان کرد و گفت: یکی از نکات و مسایلی که این روز‌ها بسیار مشاهده می‌شود کم‌عمقی جشنواره‌ها و توجه صرف به‌ظاهر آن‌هاست، در حالی که یکی از اولویت‌های مهم جشنواره مقاومت کار روی مبانی موضوعی انقلاب اسلامی و مسأله دفاع مقدس است و از آنجایی که فلسفه تئاتر روشن گری‌ست باید بتواند مسأله مقاومت و انقلاب اسلامی را به‌صورت ریشه‌ای تبیین کند.

رونمایی از نماد بصری
آقای حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت و مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به اضافه شدن مضامین جدید در حوزه تئاتر مقاومت بیان کرد: ما در شورای مرکزی جشنواره بر آن شدیم تا مفاهیم جدیدی را به‌عنوان «مقاومت» اضافه کنیم، مفاهیمی مانند مدافعان سلامت، تحریم اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را در کنار سایر مفاهیم مانند هشت سال دفاع مقدس بیافزاییم. همچنین استفاده از ظرفیت هنرمندان برجسته در تمامی کشور و توجه به تئاتر دانشگاهی و افزودن نسل جدیدی در بدنه تئاتر کشور نیز از دیگر رویکرد‌های ما در این دوره از جشنواره خواهد بود.

وی همچنین درباره نماد جدید جشنواره نیز گفت: یکی از نکات قابل توجه این دوره تأکید بر بخش بصری جشنواره است؛ بنابراین طی مشورت‌ها و جلساتی که برگزار کردیم به‌اتفاق آرا قرار شد آقای محمد روح‌الامین مسؤولیت این کار را بر عهده بگیرد و در نهایت بعد از نشست‌های بسیار و گفتگو‌های موضوعی فراوان امروز این نماد جدید را رونمایی خواهیم کرد.

همچنین آقای توحید معصومی دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت و مدیران ستادی و دبیران بخش‌های مختلف نیز از روند اجرایی و سیاست‌های برنامه‌ریزی شده در برگزاری جشنواره گزارشی را ارایه کردند.

در پایان مراسم ضمن اهدای احکام مدیران ستادی و دبیران بخش‌های مختلف از نماد جدید هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت که توسط آقای محمد روح‌الامین طراحی‌شده است با حضور رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح و مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها