یک نماینده در گفتگو با جام جم آنلاین:

قیمت کالاها روزانه افزایش می یابد!

مهدی طغیانی در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان کرد:

برای حفظ ارزش پول باید توان تولیدی کشور بالا برود

ابتدا باید با مهار تورم جلوی روند کاهش ارزش پول ملی گرفته شود. یک نماینده مجلس با بیان این مطلب افزود: با پیدا کردن بازار فروش برای تولیداتمان میتوانیم ارزش پول ملی را تقویت کنیم.
کد خبر: ۱۲۶۸۳۶۸

ارزش پول ملی هر کشوری با توان تولیدی آن کشور مرتبط است

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم در مورد کاهش ارزش پول ملی و برنامه های مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: حداقل بحث افزایش قدرت پول ملی و آنچه که مورد مطالبه است، حفظ ارزش پول است. اولین قدم این است ارزش پول دائماً کاهش پیدا نکند و از بین نرود. تورم شدیدی که طی این چند سال داشتیم تاثیر زیادی روی کاهش ارزش پول ملی داشته است. حداقل کار ویژه ای که باید انجام بدهیم، این است که روند کاهش ارزش پول را متوقف کنیم.

مهدی طغیانی مساله بعدی را بحث تقویت ارزش پول عنوان کرد و افزود: شرط تقویت ارزش پول ما در مقابل ارزهای خارجی، این است که پول ما در تعاملات و مبادلات بین المللی خریدار داشته باشد. خریدار داشتن پول ملی هرکشوری با توان تولیدی آن کشور مرتبط است؛ یعنی زمانی که ما میخواهیم کالایی را صادر کنیم، برای این که وارد کننده در کشور مقابل بتواند کالای مارا بخرد، یا میتواند ارزهای شناخته شده دنیا را بدهد یا میتواند به صورت ریال ایران آن را تسویه کند. تقاضای ارز داخلی زمانی که صادرات وجود دارد بیشتر میشود و در زمان واردات تقاضای ارز کشور مقابل بیشتر می شود.
 


مسیر تقویت ملی از رونق تولید میگذرد

وی با اشاره به این که مسیر تقویت پول ملی از رونق تولید یا از جهش در تولید میگذرد، عنوان کرد: اگر تولید افزایش پیدا کند و ما بتوانیم تولیدات خودمان را صادر کنیم و در دنیا برای آن بازار خوب پیدا کنیم، میتواند سبب تقویت پول ملی شود. در مقابل اگر نتوانیم صادرات را افزایش داده و واردات را کاهش دهیم، ارزش پول ملی روز به روز تضعیف شده و این وضعیت برای رهبری که به کاهش ارزش پول ملی اشاره کردند و مردم به هیچ وجه قابل قبول نیست.
 


مجلس و دولت درمورد هدف متفق القول هستند

طغیانی ادامه داد: مجلس و دولت در مورد هدف، یعنی تورم که بحث حفظ ارزش پول است و تولید که بحث تقویت ارزش پول ملی است، جزو اولویت های مجلس و دولت است، متفق القول هستند. چیزی که ما از دولت توقع داریم برنامه داشتن برای این کار است. در حال حاضر مساله ما این است که با چه برنامه ای این اتفاق خواهد افتاد و ابزارهای لازم برای آن چیست؟ همچنین افزایش تولید بحثی است که هم به حوزه تقنین و هم به حوزه اجرایی مربوط می شود که هم مجلس و هم دولت باید به وظایف خود عمل کنند.

وی در پایان گفت: برنامه هایی در مجلس برای این برای حمایت از تولید وجود دارد اما هنوز کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل نشده است. پس از تشکیل کمیسیون اقتصادی میتوان درمورد اولویت های مجلس صحبت کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها