jamejamonline
اقتصادی اقتصاد ایران کد خبر: ۱۲۶۷۷۶۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹  |  ۱۶:۴۲

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جزئیات دریافت تسهیلات شش میلیون تومانی برای رانندگان بین شهری مسافری را اعلام کرد که آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست.

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، رانندگان بین شهری مسافری (اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه پلاک عمومی) در ایام شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را در میان دیگر بخش‌های اقتصادی دیده‌اند چرا که مردم بر اساس توصیه‌های صورت گرفته تلاش کردند تا سفرهای خود را لغو کرده و در خانه بمانند که زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته شود. در این میان رانندگان مسافری بین شهری آسیب زیادی از این کاهش سفرها دیده‌اند و ستاد مقابله با کرونا تسهیلات ارزانقیمت برای آنها در نظر گرفته که آنها می‌توانند برای دریافت آن ثبت نام خود را تکمیل کنند.

عبدالهاشم حسن نیا –رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای – در گفتگو با ایسنا درباره جزئیات دریافت تسهیلات شش میلیون تومانی رانندگان مسافری بین شهری اظهار کرد: برای ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر راننده مسافری بین شهری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که آنها می‌توانند از خط اعتباری که ستاد ملی مقابله با کرونا برای آنها اختصاص داده است استفاده کنند و این وام‌های شش میلیون تومانی را دریافت کنند.

وی افزود: وام شش میلیون تومانی رانندگان مسافری بین شهری ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه و تنفس چهار ماهه در نظر گرفته شده یعنی اگر راننده‌ای امروز ثبت نام خود را تکمیل کند اقساط او از مهر ماه آغاز می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در پی تفاهم بین وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد لیست رانندگان مسافری بین شهری برای این وزارتخانه ارسال شود که این کار انجام شده و رانندگان پس از دریافت پیامک می‌توانند نسبت به تکمیل ثبت نام خود در سامانه کارا اقدام کنند. پس از تکمیل اطلاعات و انتخاب بانک عاملی که برای رانندگان از نظر محل سکونت یا کار راحت‌تر است می‌توانند به آن بانک مراجعه کرده و تسهیلات خود را دریافت کنند.

اقساط حدود ۲۸۰ هزار تومانی برای رانندگان بین شهری

حسن نیا اعلام کرد: اقساط تسهیلات مورد نظر برای رانندگان بین شهری حدود ۲۸۰ هزار تومان است و برای راحت‌تر شدن دریافت این تسهیلات مصوب کرده‌ایم که تنها تضمین درخواست شده از رانندگان از سوی بانک‌های عامل چک یا سفته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر بانک عاملی در پرداخت تسهیلات یا دریافت تضامین مرتکب تخلف بر خلاف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا شد رانندگان چه کاری می‌توانند انجام دهند. از سوی دیگر هیچ بانک عاملی که خط اعتباری از سوی ستاد ملی مقابله کرونا برایش در نظر گرفته شده اجازه ندارد از شرایط اعلام شده تخطی کند اما اگر راننده‌ای شامل چنین تخلفاتی بود می‌تواند آن را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا سازمان راهداری اعلام کند تا از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا برخوردهای لازم صورت بگیرد و قطعا در این زمینه از رانندگان حمایت ویژه خواهیم کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر برای راننده‌ای پیامک ارسال نشد یا اینکه نامش از لیست دریافت کنندگان از قلم افتاده بود چه کاری باید انجام دهد گفت: در وهله نخست رانندگان باید بدانند که هم اکنون اسامی و شماره تماس‌های همه آنها که شامل ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر هستند به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و برای همه آنها پیامک فرستاده شده است که به سامانه کارا مراجعه کنند اما اگر راننده‌ای پیامکی دریافت نکرده است می‌تواند به سامانه کارا مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود اقدام کند اما اگر یکی از رانندگان احساس کرد که نامش از قلم افتاده یا آنکه پیامکی برایش ارسال نشده و نمی‌تواند در سامانه کارا ثبت نام کند می‌تواند به ادارات کل راهداری سراسر کشور مراجعه کرده و برای دریافت این تسهیلات اقدامات لازم را انجام دهد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

دقیقاً 10سال پیش، رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل از شرایط محیطی و محاطی کشور و آگاهی از آینده جامعه، مهم‌ترین مسأله روز اقتصادی را شیوه مصرف آحاد مردم ومسؤولان و راه برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو را صرفه‌جویی عمومی و اصلاح الگوی مصرف دانستند و بر این اساس، شعار سال 88 را «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» نام نهادند و فرمودند: «من آنچه را که می‌خواهم در این برهه عرض کنم این است که ملت عزیز جداً از اسراف و زیاده‌روی پرهیز کنند. چون وضع جامعه ما از لحاظ مصرف، وضع خوبی ندارد...عادت‌های ما، سنت‌های ما، روش‌های غلطی که از این و آن یاد گرفته‌ایم، ما را سوق داده است به زیاده‌‌روی در مصرف به نحو اسراف. یک نسبتی باید در جامعه میان تولید و مصرف وجود داشته باشد. امروز در کشور ما اینجوری نیست.»

ظرفیت بازار سرمایه برای تامین منابع مالی دولت

ظرفیت بازار سرمایه برای تامین منابع مالی دولت

شیوع ویروس کرونا طی شش ماه اخیر باعث شده حدود 80 درصد مشاغل و کسب و کارها تحت تاثیر قرار گیرند و با مسائلی چون تعدیل نیرو، کاهش تولید یا افزایش هزینه‌ها مواجه شوند و گاهی میزان موجودی آنها در انبار افزایش یابد.

باید به تغییر نسخه اندیشید

باید به تغییر نسخه اندیشید

آنچه امروز در عرصه اقتصاد ایران می‌گذرد نشان‌دهنده و حکایتگر وجود مشکلی ساختاری و ساختی در اقتصاد کشور است،‌ مشکلی که رفع آن فقط از طریق بازطراحی بنیادین و انقلابی این اقتصاد و تغییر نسخه کلان حاکم بر آن امکان‌پذیر است.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر