jamejamsara
سرا خانواده کد خبر: ۱۲۶۶۲۹۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹  |  ۰۵:۰۱

اواخر هفه گذشته فعالیت آرایشگاه‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا مجاز اعلام شد، اما بهتر است پیش از مراجعه به آرایشگاه‌ها در دوران کرونا بدانید در این‌گونه محیط‌ها باید چه اقداماتی برای پیشگیری از شیوع ویروس انجام و کدام خدمات نباید ارائه شود.

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، با اجرای طرح فاصله‌ گذاری هوشمند، فعالیت واحدهای صنفی کم‌خطر از ۲۳ فروردین در استان‌ها و از روز ۳۰ فروردین هم در تهران آغاز شد، اما بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا جزو مشاغل پرخطر محسوب شدند که تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت ندارند که البته از بین آن‌ها محدودیت فعالیت پاساژها از اول اردیبهشت و آرایشگاه‌ها از ۱۷ اردیبهشت برداشته شد.

با این وجود به نظر می‌رسد آرایشگاه‌ها یکی از بخش‌های حساس است که عدم رعایت نکات بهداشتی در آن ممکن است به تشدید شیوع ویروس کرونا دامن بزند؛ بنابراین بهتر است بدانیم که در چنین شرایطی چه نکاتی باید در آرایشگاه‌ها رعایت شود و ورود به کدام آرایشگاه‌ها خطر کمتری برای سلامتی‌مان دارد.

بر اساس راهنمای فاصله‌ گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در آرایشگاه‌ها در دوران کرونا، نحوه نوبت‌دهی به مشتریان باید به صورت تلفنی یا اینترنتی و به گونه‌ای باشد که حداقل افراد در سالن انتظار آرایشگاه‌ها حضور داشته باشند، به‌طوری‌که فاصله حداقل یک متر بین افراد رعایت شود.

استفاده از شیلد و عینک حفاظتی، ماسک و روپوش برای آرایشگر ضروری است

همچنین استفاده از شیلد و عینک حفاظتی، ماسک و روپوش برای آرایشگر ضروری است و در هنگام صحبت کردن با مشتری و یا همراهان مشتری باید فاصله حداقل یک متر رعایت شود.

از طرف دیگر مقرر شده وسایل غیر ضروری در سالن انتظار مشتریان و سایر قسمت‌هایی که مشتریان در رفت و آمد هستند به حداقل برسد و شست‌وشوی سر و صورت مشتریان، با رعایت بهداشت و داشتن دستکش مناسب برای هر مشتری و شیلد صورت برای آرایشگر قبل و پس از آرایش و یا رنگ کردن مو انجام شود.

در مورد مشتریان هم باید از پذیرش افرادی با علایم تب، سرفه، گلودرد و تنگی تنفسی خودداری شود؛ استفاده از ماسک ساده پشت گوشی نیز برای مشتریان الزامی است.

بعد از هر اصلاح، تجهیزات باید ضدعفونی شود

همچنین آرایشگاه‌ها موظف‌اند در قسمت مشخص آرایشگاه محلول‌های ضدعفونی دست یا امکانات شستشوی دست با آب و صابون قرار دهند، به‌طوری که شاغلین و مراجعه کنندگان به آن دسترسی داشته باشند. بعد از هر اصلاح/آرایش نیز سطوح و تجهیزات مورد نیاز در آرایشگاه‌ها با آب و مواد شوینده و سپس استفاده از مواد گندزدای مناسب الکلی باید تمیز شود. دستگیره در ورودی آرایشگاه، کلید و پریزها و راه پله و سایر سطوحی که در معرض تماس مشترک است هم باید مرتب گندزدایی شوند.

البته باید بعد از انجام هر گونه امور آرایشی، کلیه وسایل حفاظتی استفاده شده به نحو صحیح دفع و بهداشت دست نیز رعایت شود، تجهیزاتی مانند حوله، سر بند، پیش بند باید یا یکبار مصرف باشد یا به صورت اختصاصی مورد استفاده قرار گیرد و اگر نیاز به استفاده از تجهیزات به طور مشترک برای مشتریان وجود داشت، آن وسیله بعد از استفاده برای هر مشتری جداگانه تمیز و گندزذایی شود.

همچنین فضای عمومی آرایشگاه‌ها باید دارای تهویه مناسب باشد، به‌طوری‌که هوای تازه همیشه جریان داشته باشد.

ارائه کدام خدمات در آرایشگاه‌ها ممنوع است؟

بر اساس دستورالعمل بهداشتی ستاد ملی مدیریت کرونا انجام هر گونه تزریق جهت امور آرایشی، میکروپیگمنتیشن (به دلیل مدت زمان طولانی با فاصله بسیار کم)، خدمات اپیلاسیون، خدمات مانیکور و پدیکور و کاشت ناخن و مژه نیز نباید در آرایشگاه‌ها انجام شود.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
کنترل کرونا با تشویق و تنبیه

کنترل کرونا با تشویق و تنبیه

نقش‎ها را باید جدی گرفت. اگر می‎‌خواهیم پروتکل‎های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا رعایت شود، آمار ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند یا کمک کنیم آمار مرگ و میر کم شود، باید هر کسی نقش خود را درست انجام دهد.

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

دقیقاً 10سال پیش، رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل از شرایط محیطی و محاطی کشور و آگاهی از آینده جامعه، مهم‌ترین مسأله روز اقتصادی را شیوه مصرف آحاد مردم ومسؤولان و راه برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو را صرفه‌جویی عمومی و اصلاح الگوی مصرف دانستند و بر این اساس، شعار سال 88 را «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» نام نهادند و فرمودند: «من آنچه را که می‌خواهم در این برهه عرض کنم این است که ملت عزیز جداً از اسراف و زیاده‌روی پرهیز کنند. چون وضع جامعه ما از لحاظ مصرف، وضع خوبی ندارد...عادت‌های ما، سنت‌های ما، روش‌های غلطی که از این و آن یاد گرفته‌ایم، ما را سوق داده است به زیاده‌‌روی در مصرف به نحو اسراف. یک نسبتی باید در جامعه میان تولید و مصرف وجود داشته باشد. امروز در کشور ما اینجوری نیست.»

این ۵۰ ثانیه تلخ

این ۵۰ ثانیه تلخ

با ذهن ده دوازده سالگی‌ات نگاه کنی، فکر می‌کنی زنگ تفریح یک مدرسه خورده و بچه‌ها دارند هوریز می‌کنند توی حیاط مدرسه که از بوفه ساندویچ مزخرف کالباس خشک بخرند و نوشابه فانتای تگری و این یک ربع وقت آزاد را خرج شکمشان کنند و بادگلوهای سوزنده را توی کلاس بزنند و بینی‌شان تا مغز سرشان تیر بکشد و بسوزد و کیف کنند.

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

تصویری که روز یکشنبه از حضور وزیر خارجه در مجلس شورای اسلامی منعکس شد، چگونه تصویری بود؟ وزیر خارجه به عنوان مهمان و از باب معارفه و تحلیل وضعیت سیاست خارجی به مجلس دعوت شد؛ اما در لابه‌لای بحث، مکرر همهمه و داد و فریاد از اطراف و اکناف مجلس بلند بود، وزیر خارجه نیز متقابلاً بر حرارت کلام خود می‌افزود، فضای جلسه از حالت گفت‌وگو به جدل میل کرد و درنهایت تصویری متشنج از سطوح بالای حکمرانی در کشور به افکار عمومی مخابره شد.

شما باید پاسخ بدهید

شما باید پاسخ بدهید

در ماه‌های اخیر برخی چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی در قالب نامه‌نگاری و مصاحبه و اظهارنظرهای مطبوعاتی و... و با لحنی طلبکار در مورد وضع موجود کشور اعلام موضع کرده‌اند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر