فارس: مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی از شناسایی و متلاشی کردن 5 شبکه سازمان یافته توزیع لباس غیرمجاز در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۵۷۴

سردار محمد علی نجفی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: اعضای این شبکه پوشاک نامرغوب و غیرمجاز را به صورت غیرقانونی به کشور وارد و اقدام به توزیع آن در سراسر کشور میکردند.
وی ادامه داد: مدیریت این شبکهها در خارج از کشور بوده که با هماهنگی با افراد داخلی پوشاک غیرمجاز را در کشور توزیع میکردند.
مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی ناجا تصریح کرد: تاکنون بالای 70 نفر از اعضای این شبکهها دستگیر شدهاند.
وی با اشاره به فعالیت اداره اماکن عمومی در خصوص بازرسی از واحدهای صنفی گفت: در 10 ماهه اول سال جاری 3 میلیون و 50 هزار بازدید از سوی ماموران اماکن عمومی از واحدهای صنفی به عمل آمده است که در این بازرسیها اولویت در خصوص آموزشگاهها، مراکز توزیع محصولات فرهنگی، مراکز لباس، گیم نتها، مراکز اقامتی و توزیعکنندگان محصولات در حاشیه مدارس بوده است.
وی ادامه داد: از بازدیدهای صورت گرفته توسط اداره اماکن عمومی ناجا 535 هزار تذکر و تذکر کتبی از سوی ماموران به اصناف داده شد و به 93 هزار تخلف در سراسر کشور رسیدگی شد که در این ارتباط 18 هزار و 391 پرونده تشکیل شده است.
سردار نجفی با بیان اینکه 85 درصد از تخلفات و جرائم اصناف مربوط به واحدهای صنفی غیرمجاز است تصریح کرد: این رقم در سال گذشته 83 درصد بود که متاسفانه امسال به 85 درصد رسیده است.
وی در خصوص عمده تخلفات صورت گرفته از سوی واحدهای صنفی گفت: عمده تخلفات در واحدهای صنفی ارائه محصولات فرهنگی، باشگاههای بیلیارد و مراکز توزیع پوشاک خصوصا پوشاک خانمها بوده است.
مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی ناجا با اشاره به فعالیتهای این اداره در خصوص نظارت بر مراکز توزیع، فروش و تعمیرات تلفن همراه گفت: در حوزه تلفن همراه در سه موضوع قاچاق، گوشی های سرقتی و سرقت اطلاعات در مراکز تعمیراتی متمرکز شدیم که در این مورد نیز در سال جاری ، بیش از 50 واحد صنفی تعمیرات موبایل که اقدام به سرقت اطلاعات گوشیهای موبایل میکردند شناسایی شدند و برخورد جدی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته توسط اداره اماکن ناجا فضای نگرانکنندهای که در خصوص سرقت اطلاعات گوشی های تلفن همراه در مراکز تعمیراتی وجود داشت از بین رفته است و این مسئله کاملا تحت کنترل است.
وی در مورد واحدهای صنفی غیرمجاز در سراسر کشور گفت: شعار ما در مورد این واحدها قانونمند کردن فعالیت آنها است و تاکنون نیز برای 248 هزار و 583 نفر از صاحبان این واحدهای صنفی پرونده اخذ پروانه کسب تشکیل دادهایم.
سردار نجفی ادامه داد: در ارتباط با جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز و در راستای اعمال ماده 27 و 28 قانون نظام صنفی نیز از ادامه کار 68 هزار و 398 واحد صنفی غیرمجاز جلوگیری کردهایم.
مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی ناجا با اشاره به تماس های مردمی با مرکز 110 و 197 پلیس در خصوص مسایل مرتبط با اماکن عمومی گفت: در سال جاری 353 هزار و 900 تماس از سوی مردم با نیروی انتظامی در مورد اماکن برقرار شده است که از این تعداد تماس 24 هزار و 426 مورد منجر به تشکیل پرونده شده است.
وی با بیان اینکه تمامی تسهیلات لازم از سوی اداره اماکن جهت چهارشنبه آخر سال صورت گرفته است ، گفت: با جلساتی که با اتحادیه رنگ فروشها در مورد عدم فروش مواد اولیه مواد محترقه خطرناک برگزار شد تذکرات لازم ارائه شده است.
مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی ناجا با اشاره به تخلفات بعضی از واحدهای توریستی در سال گذشته گفت: در سال گذشته بعضی از واحدهای توریستی با چارتر کردن قطارها، هواپیما و هتلها اقدام به فروش چند برابری خدمات این واحدها به مردم کردند که امسال جهت جلوگیری از این اقدام تذکرات لازم به واحدهای مربوطه و از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داده شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها