آمریکا بر اساس سیاست «انزواگریی» و «اول آمریکا» از پیمانهای بین المللی خارج شده و از همکاریهای بین المللی از جمله در مقابله با شیوع کرونا ویروس جدید دوری می‌کند.
کد خبر: ۱۲۴۶۵۶۴
خودداری آمریکا از همکاری‌های بین المللی در مقابله با شیوع کرونا

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، به دنبال شیوع ویروس جدید کرونا و تلاش وافر چین برای مقابله با آن، جامعه جهانی از چین حمایت و به این کشور کمک می‌کند. ولی آمریکا به عنوان بزرگترین کشور پیشرفته جهان که از سطح بالای پزشکی و درمان برخوردار است، هیچ کمک عملی به چین نکرده است. افزون بر این، امریکا نخستین کشوری است که کارمندان کنسولگری خود در شهر ووهان را تخلیه کرد، نخستین کشوری است که برخی کارمندان سفارت خود در چین را خارج کرد و نخستین کشوری است که محدودیت‌های همه جانبه ای برای ورود شهروندان چینی به آمریکا برقرار کرد. این کشور همچنین به طور دائم با هراس افکنی درباره شیوع ویروس کرونا الگوی بسیار بدی ایجاد کرده است.

واکنش افراطی آمریکا درباره ویروس کرونا مغایر پیشنهادهای سازمان جهانی بهداشت و مانع تراشی در همکاری بین المللی برای مقابله با کروناویروس بوده که مورد انتقادات گسترده قرار گرفته است.

سازمان جهانی بهداشت چندی پیش شیوع ویروس کرونا جدید را «رویدادی فوق العاده مورد توجه جهان در بهداشت عمومی» قلمداد کرد و هدف آن را بسیج نیروهای بین المللی برای مقابله با آن و کمک به کشورهای ضعیف در زمینه بهداشت عمومی عنوان کرد. دبیرکل این سازمان همچنین تلاش چین در مقابله با کروناویروس را الگوی جدیدی در راستای مقابله با بیماری واگیردار در جهان توصیف و برای مقابله با آن ۷ پیشنهاد ارائه کرد.

واکنش افراطی آمریکا از یک سو نشان دهنده اندیشه سیاست خارجی آن کشور است. آمریکا بر اساس سیاست «انزواگریی» و «اول آمریکا» از پیمانهای بین المللی خارج شده و از همکاریهای بین المللی از جمله در مقابله با شیوع کروناویروس جدید دوری گزیده و حتی از همکاری بین المللی در مقابله با آن مانع تراشی می‌کند.

در وضعیت شیوع ویروس جدید کرونا، همه کشورهای جهان باید با همکاری و همبستگی، به طور مشترک تلاش کنند.

سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه با تأکید بر «همه گیر نبودن» جهانی ویروس کرونا اعلام کرد: تاکنون اکثر مبتلایان از استان هو بِی چین و افراد خارج از این استان به خاطر تماس مستقیم و غیرمستقیم با آنان به این ویروس آلوده شده اند. بنابراین، این سازمان پیشنهاد می‌کند که هر چه سریع‌تر افراد آلوده و ناقل پیدا، قرنطینه و درمان شوند. این در حالیست که مبارزه با اطلاعات دروغ و شایعات درباره شیوع بیماری نیز بسیار مهم است.

در روزهای اخیر، چین حمایت و کمک‌هایی از سراسر جهان دریافت کرده و این امر به چین برای غلبه بر ویروس کرونا جدید اعتماد و نیرویی فراوان بخشیده است. همانطور که میشاییل شومان رئیس انجمن توسعه اقتصاد و تجارت خارجی آلمان فدرال گفته است: «اگر احساس همدردی و کمک داشته باشیم، هراس و تشویش برطرف می‌شود. اما اگر در چالش شیوع بیماری، انسانیت را از دست دهیم، نتیجه آن فراتر از باختن در یک جنگ مبارزه با بیماری واگیردار خواهد بود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها