معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی خبر داد؛

اتصال بانک‌ها به سیستم رمز دوم پویا تا پایان دی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: تا پایان دی، تمام بانک‌ها باید به سیستم صدور رمز دوم پویا از هر سه روش مجهز باشند.
کد خبر: ۱۲۴۳۰۷۶
اتصال بانک‌ها به سیستم رمز دوم پویا تا پایان دی

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد محرمیان گفت: سامانه ارسال پیامکی رمز دوم پویا از نیمه دوم دی ابتدا از طریق یک بانک آغاز می کنیم. رمزهای ایستا را تا زمان راه اندازی تمام راه های ارسال رمز دوم پویا رمز ایستا همچنان فعال باقی خواهد ماند.

وی افزود: طبیعتا فردی که رمز دوم پویا را فعال کند دیگر رمز دوم ایستا وی کار نخواهد کرد.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: روال ثبت نام رمز های دوم پیامکی تا حدودی سخت است اما در قبال آن نرم افزارهای راه اندازی شده بسیار آسان تر است. کسانی که ترجیح می دهند از رمز پیامکی استفاده کنند باید منتظر راه اندازی سامانه پیامکی باشند. پایان دی تمام بانک ها باید به سیستم صدور رمز دوم پویا از هر سه روش مجهز باشند.

وی تاکید کرد: آزمایش های لازم برای راه اندازی سیستم های رمز دوم پویا پیامکی انجام شده اما روش بانک ها برای ارائه آن متفاوت است. برخی نیاز به مراجعه حضوری و برخی دیگر نیاز به مراجعه شخصی نیست.

محرمیان گفت: مردم نگرانی راجع اتصال به سیستم پویاسازی رمزها نداشته باشند چرا که بانک مرکزی همراهی لازم را با آنها خواهد داشت.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اختلال سیستم آیفون برای صدور رمز از طریق اپلیکیشن ها، تاکید کرد: این محدودیت تنها درباره رمز دوم پویا صدق نمی کند متاسفانه به علت تحریم جهانی این مشکلات در سایر نرم افزار ها هم مشهوداست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها