وزیر راه و شهرسازی گفت: تا کنون ۲۴۰ هزار نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند و ۲۰ هزار نفری که در بافت فرسوده معرفی شده‌اند هم به این متقاضیان اضافه شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۴۳۰۴۶
ثبت نام ۲۶۰ هزار نفر در دوره اول طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه مسکن بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اقدام اساسی و تاثیر گذاری امروز برای اقشار ارزشمند و پر افتخار جامعه کارگری کشور و جامعه بازنشستگان رقم خورد گفت: امیدواریم با عنایت خدا و همراهی دستگاه‌ها ظرف مدت حداکثر ۳ سال بتوانیم ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را ساخته و به متقاضیان تحویل دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طرح اقدام ملی مسکن یک اقدام فراگیر، گسترده و عدالت محور بوده که دهک‌های ۴ تا ۷ را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تفاهم نامه‌های خاصی که امضا می‌شود به صورت پیوسته با رویکرد مشترک همکاری تمامی دستگاه‌ها انجام می‌شود.

اسلامی اظهار کرد: در این تفاهم نامه‌ها آورده‌ها و زمینه‌های مورد نیاز از طریق متقاضیان تامین می‌شود و ما با همکاری دستگاه‌هایی که تفاهم نامه را امضا کرده‌ایم سعی می‌کنیم طرح اقدام ملی را وارد فاز عملیاتی کنیم.

او بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن در بخش‌هایی وارد فاز عملیاتی شده و به لطف خدا بخشی از آن‌ها پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای دارند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در پایان آذر ثبت نام مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن به اتمام رسیده و تا کنون ۲۴۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند و ۲۰ هزار نفری که در بافت فرسوده معرفی شده‌اند هم به این متقاضیان اضافه شده‌اند.

اسلامی افزود: لیست ثبت نام شدگان را پالایش خواهیم کرد و کسانی که واجد شرایط هستند و تا کنون مسکن دولتی و یا تسهیلاتی استفاده نکرده و فرم «ج» آن‌ها قرمز نشده را تایید خواهیم کرد و کسانی که در مرحله اول عضویت آن‌ها مورد تایید قرار گرفته است را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

وی توضیح داد: انواع واگذاری‌ها را برای دهک‌های مختلف جامعه ازجمله ۱ تا ۳ را از طریق سازمان‌ها حمایتی و دهک‌های ۴ تا ۷ را از طریق واگذاری اراضی فردی یا گروهی تحت پوشش خود قرار خواهیم داد و سعی خواهیم کرد با عقد قرار داد از طریق موسسات مختلف مسکن را برای تمامی اقشار تامین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن اراضی را در بافت‌ها فرسوده و داخل شهر‌ها تامین کرده‌ایم، گفت: سعی کرده‌ایم این واحد‌ها را در مناطقی احداث کنیم که زمینه عمران آن‌ها آماده شده و یا در مرحله آماده سازی قرار دارد.

اسلامی افزود: در تمامی مناطق زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده‌ایم تا مردم از کمبود و یا فقدان امکانات در رنج نباشند و ما تجربه‌های پروژه‌های قبلی را تکرار نخواهیم کرد.

وی در رابطه با تسهیلات این واحد‌ها هم گفت: با بانک‌های مسکن، رفاه کارگران و صندوق‌های بازنشستگی طی رایزنی‌هایی که صورت گرفته است تسهیلات و سهمیه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در ساخت این واحد‌ها به طور قطع از مجریان ذی‌صلاح استفاده خواهیم کرد، افزود: تمامی تکالیف سازمان نظام مهندسی در خصوص طراحی و استاندارد رعایت خواهیم کرد و تمامی الزامات را در این پروژه‌ها به طور قطع استفاده خواهیم کرد.

اسلامی یادآور شد: در این پروژه‌ها سازه‌های مقاومی را به متقاضیان به ویژه در شهر‌های کوچک توسط بنیاد مسکن تحویل خواهیم داد.

وی ادامه داد: سالیانه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در دستور کار قرار گرفته و سعی خواهیم کرد با ساخت واحد‌های مسکونی در تمامی شهر‌ها میزان سوداگری و کمبود مسکن را در کشور کاهش و برطرف کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها