نا‌ایمن بودن چاه پارک، جان پدر و پسر را گرفت

مرگ تلخ آقامعلم هنگام نجات پسرش

معلم جوان اصفهانی زمانی که با کودک 9 ساله‌اش برای تفریح به پارکی در نزدیکی خانه‌شان رفته بود به‌طرز مشکوکی ناپدید شد. اجساد این پدر و پسر صبح روز بعد در چاه پارک پیدا شد.
کد خبر: ۱۲۴۱۶۵۷

به گزارش خبرنگار جام‌جم، حال این روزهای خانه زوج معلم که در شهر ابریشم اصفهان واقع شده است، بعد از مرگ دردناک همسر و فرزندش آکنده از اندوه و ناباوری است. مادر آ‌رش نامه‌های او را که با دستخط کودکانه‌اش نوشته روی قالی خانه پهن کرده است.
مادر آرش که با گذشت ده روز از حادثه هنوز هم گریه امانش نمی‌دهد، در مورد شب حادثه می‌گوید: «خانه ما آپارتمانی است و همسرم برای مراعات حال همسایه‌ها همیشه از پسرهایم می‌خواست که در خانه سر و صدا نکنند و آنها را برای تفریح به پارک نزدیک خانه‌مان می‌برد. آن روز مدارس به خاطر آلودگی هوا تعطیل بود. همگی با هم فوتبال تماشا کردیم و غروب که شد، آرش، پسر 9 ساله‌ام از پدرش خواست او را پارک ببرد. اما پسر‌بزرگم، مهدی گفت، دلش می‌خواهد در خانه بماند و با تبلت بازی کند برای همین با پدر و برادرش بیرون نرفت. حدود ساعت 6 بود که همسرم و فرزندم به پارک رفتند و من با مهدی در خانه ماندم. ساعت از 8 گذشت و همسرم خانه نیامد. بارها با او تماس گرفتم، اما جواب نمی‌داد. دلشوره بدی پیدا کرده بودم و از فرزندان خواهرم خواستم کمکم کنند تا خبری از آرش و پدرش پیدا کنم. آن شب را تا حدود ساعت 4 صبح بیرون از خانه بودیم. داخل پارک و پشت شمشادها را گشتیم. وقتی خبری از همسر و فرزندم پیدا نکردیم و موضوع را به کلانتری اطلاع دادیم.»
خانم خاکسار در ادامه گفت: «فردای آن روز مطلع شدیم آرش و پدرش در چاه آب پارک افتاده‌اند. همسرم شنا بلد بود و آرش را بغل کرده بود. وقتی آنها را از چاه بیرون آوردند، دست آرش دور گردن پدرش بود. مشخص بود، چون داخل چاه جای دست نداشت، نتوانسته بودند خودشان را نجات دهند.»
مادر آرش در آخر گفت: «من و همسرم هر دو معلم استثنائی در مقطع دبستان بودیم. به‌سختی زندگی را ساختیم و حالا تحمل جای خالی همسر و فرزندم برایم دردناک است.»
علیرضا حبیبی، مدیر روابط عمومی شهرداری شهرابریشم اصفهان در توضیح این حادثه به خبرنگار جام‌جم گفت: «ساعت 6 صبح روز حادثه زمانی که نگهبان پارک شهدا، وارد پارک شد، متوجه شده دو جسد در چاه آب کنار آب‌نمای پارک است و موضوع را به پلیس اطلاع داد. داخل چاه حدود دو متر آب بود و درپوش در چاه داخل چاه افتاد بود.
با توجه به این‌که تاسیسات و قطعات سبک آب‌نما شکسته شده و سرجایش نبود، احتمال می‌رود که در شب حادثه تاسیسات پارک مورد دستبرد قرار گرفته و کسی قصد سرقت درپوش چاه را داشته است.»
حبیبی در پاسخ به این سوال که مردم شهر در گفت‌وگوهایی اظهار کردند لولای درپوش سالم است و احتمال سرقت درپوش در چاه کم است، توضیح داد: «این موضوع تحت بررسی است و پیگیری قضایی برای روشن شدن علت دقیق باز بودن در چاه ادامه دارد و نمی‌توان با قطعیت در مورد قصور شهرداری نظر داد، اما باید بگویم که پارک شهدای شهر ابریشم مهم‌ترین پارک این منطقه است و مورد بی‌توجهی و بی‌مهری نبوده است.»

فاطمه شیخ علیزاده

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها