در 24 ساعت گذشته چه اتفاق‌هایی در جهان افتاده است

از غیبت بزرگان عرب تا ناپدید شدن هواپیمای هرکولس

جهان پیرامون ما، جهان رویدادهای مختلف است. جهانی که هرلحظه باید منتظر اتفاقاتی بود که موازنه‌های سیاسی و اقتصادی را تغییر ‌دهد. جام جم چند رویداد مهم 24 ساعت گذشته را برای شما مرور می‌کند.
کد خبر: ۱۲۴۱۶۱۴

غیبت سران عرب در نشست شورای همکاری خلیج فارس
چهلمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس روز گذشته در ریاض پایتخت عربستان سعودی و مقر دائم این شورا در کاخ تاریخی الدرعیه در ریاض برگزار شد و غیبت سران قطر، عمان و امارات در این نشست مشهود است.
به گزارش منابع خبری عربی درحالی‌که فضای حداقل رسانه‌ای در روزهای گذشته و برخی خوشبینی‌ها از سوی طرف‌های دیپلماتیک حکایت از احتمال حضور تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در نشست ریاض داشت. اما او اکنون در کشور آفریقایی رواندا به سر می‌برد تا در یک مراسم نه‌چندان مهم شرکت کند و به‌جای وی قرار است عبدا... بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر در این نشست حضور یابد.
آنگ‌سان‌سوچی در دیوان بین‌المللی دادگستری حاضر شد
در پی شکایت گامبیا در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار، آنگ‌سان‌سوچی، رهبر میانمار به لاهه سفر کرد تا در نخستین جلسه دادگاه شرکت کند.
به گزارش یورو نیوز، آخرین بار که آنگ سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل و نماد دموکراسی خواهی به غرب اروپا سفر کرد، در ردای حاکم تازه انتخاب شده یک دموکراسی تازه‌کار بود که به نیم‌قرن دیکتاتوری نظامی پایان داده بود.
اما وقتی او برای نخستین بار از حمله ارتش میانمار در سال ۲۰۱۷ به مسلمانان روهینگیا در غرب این کشور، به اروپا سفر می‌کند باید در جایگاه متهمی پاسخگو باشد که اتهام نسل‌کشی یک اقلیت قومی علیه کشورش مطرح است.
تیراندازی در بیمارستان و 6کشته در جمهوری چک
بامداد سه‌شنبه ۱۰ دسامبر در جریان یک تیراندازی در بیمارستان دانشگاهی شهر اوستراوا در شرق این کشور شش نفر کشته شدند. به گزارش یورو نیوز، پلیس جمهوری چک ساعاتی پس از تیراندازی اعلام کرد مظنون اصلی این جنایت درحالی‌که پلیس در حال نزدیک‌شدن به خودروی او بود، با شلیک گلوله خودکشی کرده است. آندری بابیش، نخست‌وزیر جمهوری چک با تأیید خبر کشته شدن شش نفر از شهروندان این کشور به تلویزیون دولتی گفت تیراندازی حدود ساعت ۷ صبح و در سالن انتظار بیمارستان روی‌داده است. پیش‌ازاین، پلیس با انتشار چند پست در توییتر اعلام کرد ساعت ۷ و ۱۹ دقیقه صبح گزارش تیراندازی را دریافت کرده و اولین گشت مأموران پنج دقیقه بعد به محل رسیده است.
هواپیمای هرکولس شیلی با ۳۸ سرنشین ناپدید شد
منابع رسانه‌ای از ناپدید شدن یک هواپیمای ترابری نظامی شیلی با ۳۸ سرنشین خبر دادند؛ هواپیمایی که در آن افراد غیرنظامی هم حضور داشتند.
به گزارش بی‌بی‌سی، نیروی هوایی شیلی اعلام کرد یک هواپیمای سی-۱۳۰ هرکولس این کشور با ۳۸ سرنشین مفقود شده است. این هواپیما ساعت ۱۶و 55 دقیقه به‌وقت محلی از پونتا آرناس به مقصد قطب جنوب پروازش را شروع کرد، اما در ساعت ۱۸ همه ارتباطات رادیویی آن با برج مراقبت قطع شده و از آن پس دیگر هیچ خبری از هواپیما نشده است.
بنا بر اعلام مقام‌های شیلیایی، ۱۷ خدمه پرواز و ۲۱ مسافر سرنشینان هواپیمای مفقود شده را تشکیل می‌دادند و سه نفر از سرنشینان، افراد غیرنظامی بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها