اولیای دم شهید بسیجی که قاتلش هنگام فرار به هلاکت رسیده بود، با مراجعه به دادگاه کیفری درخواست پرداخت دیه از بیت‌المال را مطرح کردند.
کد خبر: ۱۲۴۱۴۶۰

به گزارش جام‌جم، اواسط سال 94 عملیات دستگیری باند قاچاق مواد مخدر در افسریه تهران که از مدتی قبل تحت نظر پلیس بود، هنگام جابه‌جایی 204 کیلوگرم هرویین توسط ماموران و با کمک نیروهای بسیج آغاز شد. ماموران پلیس خانه فسادی را که محل انجام کارهای خلاف باند خلافکار بود محاصره و اعضای باند را دستگیر کردند. یکی از قاچاقچیان شرور زمانی که به ماشین پلیس منتقل شد، با دست دستبند‌زده ناگهان یک کلت کمری از کمرش بیرون کشید و با آن اقدام به تیراندازی به سمت سربازی کرد که راننده خودروی پلیس بود، اما عدم تعادل او به دلیل بسته بودن دستش سبب شد که تیرهای شلیک شده به سرباز اصابت نکند. در همان لحظه مرد بسیجی که در کنار او نشسته بود برای خلع سلاح او، دستانش را گرفت.
جوان شرور با قنداق تفنگ به پیشانی او کوبید و بعد از شکستن جمجمه او سه تیر به سمتش شلیک کرد. سربازی که راننده خودرو بود از ماشین پیاده شد تا به کمک مرد بسیجی برود، اما متهم از فرصت استفاده کرد و خودش را پشت فرمان خودرو رساند و اقدام به فرار کرد.
اما از آنجا که دستان او با دستبند بسته بود و کنترل نداشت، بعد از این‌که کمی در مسیر راند به شدت به یک تیر برق برخورد کرد و جان خود را از دست داد.
یکی از ماموران پلیس که خواهرزاده شهید بسیجی بود در گزارش ماجرا به مافوق خود گفت: «شهید بسیجی دایی من بود و وقتی در جریان عملیات دستگیری باند خلافکار قرار گرفت، با اشتیاق برای خدمت به جامعه اعلام آمادگی کرد و داوطلب شد.
وقتی مطلع شدیم راننده خودرو از ماشین پیاده شده و خودرو تحت اختیار متهم قرار گرفته او را تعقیب کردیم و دستور ایست دادیم، اما متهم کمی جلوتر ماشین پلیس را به تیر برق کوبید.» با توجه به هلاکت قاتل شهید بسیجی، اولیای دم او با حضور در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران تقاضای دیه فرزندشان را از بیت‌المال کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها