مرد جوان به اتهام قتل شوهر‌عمه‌اش در دادگاه محاکمه و با تلاش خانواده‌اش موفق شد در جلسه دادگاه ولی دم را راضی به گذشت از قصاص کند.
کد خبر: ۱۲۴۱۲۸۳

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تابستان سال 95 امدادگران اورژانس در جریان درگیر منجر به ضرب و جرح در تهرانپارس قرار گرفتند و جوان مجروح به نام محسن را خیلی سریع به بیمارستان منتقل کردند، اما محسن روز بعد از حادثه در بیمارستان جان خود را از دست داد.
با پیگیری پلیس عامل قتل که جوانی به نام سعید بود، در خانه خواهر خود شناسایی و دستگیر شد. او در توضیح ماجرا به ماموران گفت: «محسن شوهر‌عمه من بود و ما با هم در خانه پدربزرگ من زندگی می‌کردیم. او دوستان ناباب زیادی داشت که به خانه ما زیاد سر می‌زدند. آن روز دو نفر از دوستانش به در خانه آمدند و گفتند مواد مخدر می‌خواهند. من عصبانی شدم و گفتم اینجا محل تهیه مواد نیست، اما وقتی محسن به خانه برگشت به من اعتراض کرد و گفت چرا با دوستانم بدرفتاری کردی. چند ساعت قبل از این‌که او به خانه بیاید من مشروب خورده بودم و حالت طبیعی نداشتم. برای همین نفهمیدم چه شد که در جریان درگیری با چاقو به محسن ضربه زدم.»
با اعتراف متهم، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران ارجاع و روز گذشته متهم محاکمه شد.
در ابتدای جلسه رسیدگی پدر محسن به عنوان ولی دم پرونده تقاضای قصاص متهم را کرد، اما با تلاش خواهر محسن و دوستان او راضی شد که در ازای دریافت مبلغ 35 میلیون تومان از قصاص گذشت کند. خانواده محسن مبلغ چهار میلیون تومان را نقدا به پدر محسن پرداخت کردند.
در ادامه محسن در دفاع از خود گفت: «دو سال قبل از حادثه پدرم ناپدید شد. کارتن‌خواب شده بود و فکر کردیم در گوشه‌ای از شهر جان خود را از دست داده است. مادرم هم جایی برای ماندن نداشت و در بهزیستی زندگی می‌کند. برای همین من و خواهرم به خانه پدربزرگم رفتیم. شرایط زندگی من را دچار ناراحتی اعصاب کرده بود.»
رای پرونده از لحاظ جنبه عمومی جرم بعد از مشورت هیات قضات صادر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها