قسمت بیست‌وسوم برنامه تلویزیونی «شوکران» با حضور دکتر منصوره اتحادیه، بانوی ۸۶ ساله تاریخ ایران امشب ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.
کد خبر: ۱۲۴۱۱۹۸

به گزارش جام‌جم، دکتر منصوره اتحادیه از برجسته‌ترین مورخان ایرانی، استاد پیشکسوت دانشگاه تهران و موسس و مدیر «نشر تاریخ ایران» است و در شوکران بیست‌وسوم درباره درس‌های تاریخ برای ایران امروز، تئوری تاریخ مردمی و نظریه تاریخ نو، توهم توطئه در تاریخ‌نگاری معاصر، فهم تازه از تاریخ مشروطه، قهرمان و ضدقهرمان در تاریخ، آگاهی‌های کاذب تاریخی و... با پیام فضلی‌نژاد، سردبیر شوکران گفت‌و‌گو کرده و به ارزیابی جامعی از وضع تاریخ و مورخان در ایران کنونی پرداخته است.
از جمله آثار او می‌توان به تدوین و تالیف کتاب‎هایی چون «پیدایش نشر تاریخ و تحول احزاب سیاسی در مجلس سوم»، «تاریخ غفاری با همکاری سیروس سعدوندیان»، «خاطرات و اسناد حسینقلی‌خان نظام السلطنه مافی»، «گزیده‌ای از مجموعه اسناد عبدالحسین میرزا فرمانفرما با همکاری سیروس سعدوندیان»، «نامه‌های یوسف مغیث السلطنه»، «سیاق عشیرت در عصر قاجاریه»، «آمار دارالخلافه تهران: اسنادی از تاریخ اجتماعی تهران در عصر قاجار»، «خاطرات تاج‌السلطنه با همکاری سیروس سعدوندیان» و ... اشاره کرد.
شوکران که به اساسی‌ترین مسائل فکری کشور می‌پردازد، به تهیه‌کنندگی و سردبیری پیام فضلی‌نژاد، محصول مشترک شبکه چهارسیما و حوزه هنری است.
بازپخش شوکران روزهای سه‌شنبه ۱۰ صبح، جمعه ۱۴ ظهر و شنبه ۱ بامداد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها