حمله ملخ ها از 3 جبهه به کرمان

زمستان سال پیش بود که نخستین بار هرمزگانی‌ها شاهد جست و خیزشان بودند و خیلی زود یعنی در عرض چند ماه و تا مرداد امسال، بخش‌هایی از آسمان و زمین 9 استان کشورمان را به تسخیر خود درآوردند؛ سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی استان‌هایی بودند که مزارع و باغاتشان از دستبرد ملخ‌های مهاجم در امان نماند.
کد خبر: ۱۲۳۹۸۸۴

البته به هر ترتیبی بود قلع و قمع شدند و بساطشان جمع شد، اما ظاهرا دوباره در راهند و خود را برای هجومی دیگر آماده می‌کنند؛ این بار در راه کرمانند و مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به ایرنا می‌گوید: امسال بر اساس هشدار سازمان‌های فائو و حفظ نباتات استان کرمان از سه جبهه با ملخ‌های صحرایی درگیر خواهد شد.
به گفته ناصر طاهری، گروه نخست ملخ‌های حمله‌کننده به استان کرمان، همان ملخ‌هایی هستند که سال گذشته از ایران عبور کرده و به سمت کشورهای هند و پاکستان رفته‌اند و اکنون در حال بازگشت به استان‌های حاشیه خلیج فارس و شهرهای جنوبی کرمان مانند رمشک، کهنوج و همچنین بندرعباس هستند. این ملخ‌ها به احتمال زیاد از نیمه دوم بهمن امسال با توجه به افزایش نسبی دما، حوزه شمال استان کرمان را درگیر کنند. دسته دوم ملخ‌های تهدید کننده استان کرمان، ملخ‌هایی هستند که از شبه جزیره عربستان، یمن و آفریقا به سمت کشور ما می‌آیند و بعد از گذر از استان‌های همجوار به کرمان می‌رسند. دسته سوم ملخ‌هایی را شامل می‌شود که ممکن است طبق پیش بینی‌ها به استان کرمان حمله‌ور شوند. این دسته همان ملخ‌هایی هستند که سال قبل در این استان حضور داشته و تخم‌گذاری کرده‌اند و اکنون با توجه به گذر زمان، تخم‌ها تبدیل به نوزاد ملخ می‌شود و به اراضی و مراتع حمله می‌کنند./ جام‌جم دیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها