دو قاتل که به خاطر ارتکاب جنایت‌های جداگانه تا یک قدمی چوبه دار رفته بودند، با گذشت اولیای دم از مرگ نجات پیدا کردند. قاتلان نجات یافته دیروز از جنبه عمومی جرم محاکمه شدند.
کد خبر: ۱۲۳۸۸۳۶

به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل سال 91 بود که جسد زن جوانی در حاشیه جاده صباشهر رباط کریم کشف شد. یک هفته بعد مردی سراسیمه به پلیس مراجعه کرد و گفت همسر آمریکایی‌اش مفقود شده است.

با توجه به ردیابی تماس‌های مقتول، پسر جوانی به نام علی که آخرین تماس را با مقتول برقرار کرده بود، توسط پلیس دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد و گفت: «چند وقت قبل سوزان اشتباهی با شماره من تماس گرفت، اما بعد از آن بارها به من زنگ زد و گفت دلش می‌خواهد بیشتر با من آشنا شود. یک روز من و دوستم که خسرو نام دارد نقشه قتل او را کشیدیم تا خودرو و پول‌هایش را سرقت کنیم. برای همین او را سوار ماشین کردیم و من روی او چاقو کشیدم، اما خسرو دهان و بینی‌اش را گرفت و خفه‌اش کرد.»
به‌دنبال اعترافات علی، خسرو هم دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد. پرونده در جریان رسیدگی قرار گرفت و متهم ردیف اول به قصاص محکوم شد. اما اوایل آبان امسال با اعلام گذشت اولیای دم بعد از مصالحه با خانواده قاتل، خسرو از قصاص نجات پیدا کرد. روز گذشته خسرو در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد و در دفاع از خود گفت: «از کرده خودم پشیمانم. من بچگی کردم و خانواده‌ام را به دردسر انداختم و بهترین سال‌های زندگی‌ام را در زندان گذراندم. حالا تقاضای تخفیف در مجازات دارم.»
دادگاه رای پرونده را به زودی صادر خواهد کرد.


قتل مرد معتاد

در دومین پرونده، مرداد 88 مرد میانسال با مراجعه به پلیس ورامین مفقود شدن پسر جوانش را اطلاع داد. تحقیقات برای یافتن ردی از جوان مفقود به نام فرهاد، حکایت از آن داشت که او با فردی به نام داوود معاشرت داشته که بارها بی‌دلیل اهالی محل را با شرارت‌هایش اذیت کرده بود.
داوود بازداشت شد و به قتل فرهاد اعتراف کرد و گفت: «فرهاد اعتیاد و مشکل حرکتی داشت. گاهی به او سر می‌زدم و برایش غذا می‌بردم. روز حادثه سراغش رفتم و او را در حال کشیدن مواد دیدم. چند بار فرهاد به من گفت که با او مواد بکشم و من گفتم معتاد نیستم، اما او به من تهمت اعتیاد زد و بحثمان شد و با هم درگیر شدیم. من با آجر سه ضربه به سر او کوبیدم و بعد در دهانش خاک ریختم و خفه‌اش کردم.»
با اعتراف صریح متهم، دادگاه حکم قصاص او را صادر کرد. با فوت پدر مقتول برادران او به عنوان ورثه ولی‌دم شناخته شدند و با مصالحه با قاتل از قصاص او گذشتند. متهم روز گذشته در شعبه چهارم دادگاه کیفری از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد و در دفاع از خود گفت: «من و فرهاد با هم دوست بودیم و من کینه‌ای از او نداشتم. از این‌که از روی عصبانیت دست به قتل زدم پشیمانم.»
قضات دادگاه متهم را به تحمل ده سال حبس محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها