گفت و گو با تنها داور ایرانی کاراته در المپیک 2020

سهمیه گرفتن ما داوران هم سخت است

بدون شک این افتخار بزرگی است که کاراته ایران جدا از ورزشکارانش یک نماینده دیگر هم در المپیک دارد. آن هم در بخش قضاوت.
کد خبر: ۱۲۳۸۵۷۸

جواد سلیمی حالا تنها داور کاراته ایران است که در معتبرترین رویداد ورزشی جهان قضاوت خواهد کرد.او می‌گوید راه سختی را برای رسیدن به ژاپن طی کرده و درست مثل ورزشکاران با سایر داورها رقابت سختی را داشته است.
داوران هم سهمیه دارند؟
بله.یک جورهایی، قضاوت داوران در دو سال اخیر مورد بررسی قرار می‌گیرد و داوران برای حضور در رقابت‌های مهم گزینش می‌شوند.
ظاهرا این افتخار آنجا خودش را نشان می‌دهد که از آسیا فقط چهار داور به این رویداد دعوت شده‌اند درست است؟
از قاره اروپا شش داور، آسیا چهار داور، آمریکا دو داور، آفریقا یک داور و اقیانوسیه یک داور برای قضاوت در المپیک توکیو انتخاب شدند. من عرض کردم شما رقابت بین ورزشکاران را که قطعا دیده‌اید، داوران هم چنین رقابتی را با هم دارند. تقریبا از دو سال قبل داوران رقابت نزدیکی برای حضور در المپیک داشتند و عملکرد آنها در دو سال گذشته متر و ملاک فدراسیون جهانی برای گزینش بوده است.
پس این یک خبر خوب است که شما هم نماینده ایران در رقابت‌های المپیک هستید.
امیدوارم بتوانم نماینده شایسته‌ای برای کشورم باشم.از حالا به بعد کار سخت‌تر است. بیشتر زیر ذره‌بین هستم و باید بیشتر تلاش کنم. طبق اعلام فدراسیون جهانی، تا المپیک شش مرحله کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود که تمام داوران المپیکی موظف به حضور در آنها هستند. امیدوارم به عنوان نخستین داور تاریخ کاراته ایران که در المپیک قضاوت می‌کند، نماینده خوب و شایسته‌ای برای ورزش کشورمان باشم.
کاراته برای اولین بار است که در المپیک حضور دارد. فکر می‌کنید حضور این رشته تداوم داشته باشد؟
برای این اتفاق خیلی از عوامل اهمیت دارد. ما که امیدوار هستیم تا این اتفاق بیفتد. در هر صورت کاراته یکی از ورزش‌های جذاب و پر طرفدار در جهان است و شاید اتفاق‌های خوبی بیفتد تا این رشته ورزشی یکی از رشته‌های ثابت در المپیک باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها