قصاص، پایان رفیق کشی به خاطر 25 هزار تومان

شرط مادر مقتول برای بخشش قاتل

اختلاف دو رفیق بر سر یک دستگاه پخش کننده دی‌وی‌دی کار آنها را به نزاع کشاند و متهم با دشنه‌ای که در دست داشت به صورت دوستش کوبید و مرگش را رقم زد. قضات دادگاه پس از محاکمه متهم او را به قصاص محکوم کردند.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۷۱

به گزارش خبرنگار جام‌جم، 5 اسفند سال گذشته جسد غرق در خون دانیال 30 ساله در حالی که صورت او دچار آسیب شدیدی شده بود،در محوطه پشت بازار میوه تره بار بلوار سردار جنگل تهران پیدا شد. بررسی آخرین تماس‌های دانیال نشان می‌داد او دقایقی قبل از مرگ، با دوستش به نام علی تماس گرفته بود.
به این ترتیب علی اولین کسی بود که مورد بازجویی قرار گرفت و به قتل دانیال اعتراف کرد و گفت:«چند وقت قبل دانیال یک دستگاه پخش‌کننده دی‌وی‌دی به من فروخت و قرار شد 50 هزار تومان به او بدهم. چند وقت گذشت و او هر روز سراغ پول را می‌گرفت. بعد از مدتی نصف پول را به او دادم ولی او هر روز تماس می‌گرفت و می‌گفت یا دستگاه را برگردان یا بقیه پولم را بده. بالاخره شب حادثه با هم قرار گذاشتیم که پول را از من بگیرد.اما من باز هم پول نداشتم و دعوایمان بالا گرفت و من با دشنه‌ای که همراه داشتم به او حمله کردم. یک ضربه به پشتش زدم و یک ضربه هم در صورتش کوبیدم.»
با اعتراف صریح متهم، پرونده با صدور کیفرخواست راهی شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران شد. مادر دانیال به‌عنوان تنها ولی‌دم او در دادگاه تقاضای قصاص متهم را کرد. متهم در دفاع از خود گفت: «من اتهام قتل را قبول ندارم و تمام اعترافات قبلی‌ام تحت فشار بود. آن روز برادرم با دانیال دعوا کرده بود و من یکدفعه وسط نزاع آنها سر رسیدم. دانیال را نمی‌شناختم.دیدم دشنه‌ای در دست دارد و با آن می‌خواهد به برادرم حمله کند. برای همین سعی کردم دشنه را از دستش بگیرم اما دشنه را کشید و توی صورت خودش کوبیده شد.»
قضات دادگاه با توجه به نحوه اصابت دشنه به چشم مقتول و در نظر گرفتن ادله موجود در پرونده حکم قصاص را صادر کردند.
مادر متهم در پایان جلسه دادگاه در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم گفت: «اگر متهم راست می‌گفت از قصاص او می‌گذشتم. متهم اعتیاد دارد و به خاطر مبلغی ناچیز پسرم را از پای درآورد. پسر من هم مصرف کننده مواد مخدر بود و ارتباط با افراد ناباب،او و من را به خاک سیاه نشاند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها