در افتتاحیه سومین «هفته جایزه مصطفی(ص)» در دانشگاه الزهرا(س) صبح دیروز (شنبه) برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) معرفی شدند.
کد خبر: ۱۲۳۶۳۷۲

به گزارش جام‌جم از روابط‌عمومی جایزه مصطفی(ص)، دو دانشمند ترکیه‌ای و سه دانشمند ایرانی به عنوان برگزیدگان این دوره از جایزه مصطفی(ص) به عنوان برندگان این جایزه در سال 2019 انتخاب شده‌اند.
دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) در افتتاحیه سومین هفته جایزه مصطفی(ص) در دانشگاه الزهرا(س) دیروز در مورد برگزیدگان این دوره گفت: دکتر اوگور شاهین (Ugur Sgahin)، استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینتس، آلمان متولد سال 1965 از ترکیه با اثر طراحی و ارزیابی بالینی واکسن‌های درمانی ضدسرطان بر پایه mRNA براساس موتاسیون هر بیمار در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی از برگزیدگان این جایزه در حوزه علوم زیستی و پزشکی است.
مهندس مهدی صفاری‌نیا افزود: دکتر علی خادم‌حسینی دیگر برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2019، همراه با دکتر اوگور شاهین در زمینه علم و فناوری زیستی و پزشکی هستند. دکتر خادم‌ حسینی، استاد مهندسی شیمی، مهندسی زیستی و رادیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا، آمریکا متولد 1975 با اثر هیدروژل‌های نانو و بایو ساختار برای کاربردهای زیست-پزشکی در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی است.
دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) ادامه داد: در این دوره برگزیدگان مقیم کشورهای اسلامی نیز تقدیر می‌شوند و در این زمینه دکتر عمران اینان، همراه با دکتر حسین بهاروند و دکتر محمد عبدالاحد از برگزیدگان این بخش هستند.
به گفته وی، عمران اینان (Umran Inan) برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2019 از کشورهای اسلامی، رئیس دانشگاه کوچ، ترکیه، متولد سال 1950 با اثر درک اثر متقابل موج و ذره حالت ویسلر در فضای نزدیک زمین و اتصال الکترودینامیک بین تخلیه رعد و برق و اتمسفر بالا در حوزه فیزیک یونسفری و جوی دیگر برگزیده این دوره از جایزه مصطفی(ص) است.
وی اظهار کرد: دکتر حسین بهاروند، برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2019 از کشورهای اسلامی، استاد زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی در پژوهشگاه رویان، ایران متولد سال 1972 از ایران با اثر درمان پارکینسون و AMD چشم با سلول بنیادی است. صفاری‌نیا افزود: دکتر محمد عبدالاحد، برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2019 از کشورهای اسلامی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و رایانه در دانشگاه تهران، ایران متولد سال 1982 با اثر ترجمه رفتار سلول‌های سالم و سرطانی در حوزه الکترونیک (شیوه‌های نوین تشخیص سرطان) حوزه علم و فناوری نانو شناخته شد.
همچنین سومین مراسم اعطای جایزه مصطفی(ص) از ساعت 9 تا 12 فردا دوشنبه 20 آبان 98 با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) و شخصیت‌های برجسته حوزه‌های علمی و فناوری ایران و جهان در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها