گفت‌وگو با حسین روحانی که سرمربی تیم ملی کاراته روسیه شده است

در روسیه هم پرچم ایران را بالا می‌برم

حسین روحانی، عضو کادر فنی تیم ملی کاراته کشورمان پس از مذاکره طولانی با مسؤولان فدراسیون کاراته روسیه با آنها برای هدایت تیم ملی این کشور به توافق رسید. وی روز جمعه راهی مسکو شد تا پس از عقد قرارداد، کار خود را با کاراته‌کاهای روسیه آغاز کند.
کد خبر: ۱۲۳۶۲۵۵

روحانی که خودش یکی از بهترین‌کاراته کاهای تاریخ ورزش ایران است و چهار مدال طلا، نقره و برنز جهان، طلا و نقره بازی‌های آسیایی و دو نقره قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد درباره این اتفاق می‌گوید: «خوشحالم، اما دلم برای ایران حسابی تنگ می‌شود. »
این اتفاق چه زمانی قطعی شد؟
لیگ جهانی کاراته در روسیه بود. همان جا به من پیشنهاد دادند و جلسات متعددی را با رئیس فدراسیون کاراته این کشور برگزار کردم. تا جایی که می‌دانم پنج شش مربی دیگر هم رزومه داده بودند که در نهایت با من به توافق رسیدند.
الان قرارداد امضا شده؟
دیروز به توافق نهایی رسیدیم و از روز شنبه رسما فعالیتم را در این کشور آغاز خواهم کرد. امروز و فردا مسابقات قهرمانی این کشور در کازان برگزار می‌شود که باید آنها را زیر نظر بگیرم. تا جایی که می‌دانم و توافق کرده‌ایم یکی از قهرمان‌های روسیه هم که از دوستان خودم هم هست به‌عنوان دستیار در تیم ملی فعالیت خواهد کرد.
آقای روحانی، کمتر از 9 ماه دیگر به المپیک مانده است. الان اوضاع کاراته‌کاهای روسی چطور است؟ امیدی برای حضور در المپیک دارید؟
شرایط که زیاد خوب نیست. باید ببینیم در ادامه راه چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد. البته راه برای کسب سهمیه باز است. سال آینده برای نخستین‌بار کاراته در المپیک حضور دارد و روس‌ها هم دوست دارند نماینده‌ای در این تورنمنت مهم داشته باشند. کار سخت است اما ما تلاش خودمان را خواهیم کرد. امیدوارم اتفاق‌های خوبی بیفتد و بتوانیم روزهای خوبی را رقم بزنیم.
بازتاب حضور در شما در روسیه هم عالی بود. کاراته ما حالا به جایی رسیده که مربیانش لژیونر می‌شوند و این اتفاق بزرگی است.
قطعا همین‌طور است. این اتفاق به همین سادگی‌ها نیفتاده است و حاصل سال‌ها تلاش کسانی است که در این رشته ورزشی فعالیت کرده‌اند. من خودم سال‌ها در تیم ملی بودم و هر بار که مبارزه می‌کردم هدفم فقط یک چیز بود؛ بالا بردن پرچم ایران. این بار هم فرقی نمی‌کند. در جبهه دیگری داریم مبارزه می‌کنیم و هدفم باز هم همین است. مطمئن هستیم که با توجه به جایگاه کاراته ایران، بچه‌ها در ادامه مسیر موفق‌تر خواهند شد. برای رئیس فدراسیون کاراته، هروی سرمربی تیم ملی و بچه‌های تیم ملی کاراته که طی این سال‌ها موفق بودند آرزوی موفقیت می‌کنم و ان‌شاءا... در المپیک توکیو با تمام سهمیه حضور داشته باشیم و با خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها به ایران بازگردیم.

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها