لبنانی‌ها روز گذشته نیز برای نهمین روز متوالی به تظاهرات خود علیه وضعیت اقتصادی کشور ادامه دادند. در همین حال منابع از استقرار ارتش و اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در اطراف کاخ ریاست جمهوری بعبدا خبر دادند.
کد خبر: ۱۲۳۴۷۳۴

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نیروهای امنیتی لبنان روز گذشته تمامی مسیرهای منتهی به کاخ ریاست‌جمهوری را با سیم خاردار بستند. در بیروت بیشتر تجمعات اعتراض‌آمیز در میدان ریاض الصلح در نزدیکی مقر نخست وزیر و نیز در مقابل بانک مرکزی در خیابان الحمراء که در قلب پایتخت قرار دارد، صورت می‌گیرد.
با این حال یک منبع مسؤول به روزنامه الجمهوریه لبنان گفت شمارش معکوس برای پایان دادن به تنش کنونی آغاز شده و تمامی مسیرها باز خواهند شد. به گفته او روز دوشنبه فعالیت تمامی مؤسسه‌های رسمی و بانک‌ها و کل کشور ازسرگرفته خواهد شد. روزنامه الاخبار نیز به نقل از منابعی اعلام کرد سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان به میشل عون، رئیس‌جمهور این کشور و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و رهبری حزب‌ا... آمادگی خود را برای تشکیل دولت جدید اعلام کرده‌اند. با این حال همین منابع تاکید کردند حزب‌ا... و جریان آزاد ملی لبنان با هرگونه اصلاحاتی که به تغییر جبران باسیل، وزیر خارجه بینجامد، مخالف هستند.
اعتراضات در لبنان درحالی ادامه دارد که به گفته برخی تحلیلگران سعودی‌ها می‌کوشند فضای لبنان را پرتنش و امنیتی جلوه دهند. از سوی دیگر، رسانه‌های معاند تلاش می‌کنند تظاهرات و اعتراضات اخیر را به حزب‌ا... لبنان نسبت دهند. شبکه‌های العربیه و الحدث اینگونه ادعا می‌کنند که مردم لبنان از عملکرد حزب ا... به ستوه آمدند و به همین دلیل به خیابان‌ها ریختند! این ادعا درحالی مطرح می‌شود که مطالبات معترضان صرفا اقتصادی است و هیچ ارتباطی به حزب‌ا... لبنان ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها