آخرین عکس عماد و اشک‌های پدر او

محمد صفی‌یاری: بچه‌ام باید الان مدرسه می‌رفت

عماد صفی‌یاری همان کودک شش ساله‌ای بود که بعد از بازی پرسپولیس و صنعت نفت در ورزشگاه آزادی دچار برق گرفتگی شد و جانش را از دست داد. درگذشت این کودک تمام ایران را تحت تاثیر قرار داد. او تنها چند روز پیش از شروع سال تحصیلی همراه با پدرش که اقلام ورزشی در ورزشگاه آزادی می‌فروخت، به این ورزشگاه رفت.
کد خبر: ۱۲۳۴۳۵۷

عماد با وجود این‌که طرفدار استقلال بود، آخرین بار بازی تیم رقیب یعنی پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی تماشا کرد.
عماد به‌دلیل برخورد با داربست فلزی که برق داشت، دچار برق‌گرفتگی شد. صورت او به داربست چسبید، در حالی که فقط قصد داشت با آن بازی کند. محمد، پدر عماد آخرین کسی بود که او را در آغوش گرفت، در واقع پیکر بی‌جان پسرش را. پس از آن پیمانکار داربست ورزشگاه آزادی سریعا دستگیر شد. بعد نوبت به پیمانکار برق هم رسید.
محمد صفی‌یاری درباره آخرین شرایط این پرونده می‌گوید: «در رای اولیه پیمانکار داربست بی‌گناه شناخته و تبرئه شد. با رای دادگاه پیمانکار برق 50 درصد و ورزشگاه آزادی هم 50 درصد دیگر مقصر اعلام شد. البته پیمانکار برق اعتراض کرد و در حال حاضر رای به تجدید نظر رفته است.»
او درباره زمان برگزاری دادگاه بعدی می‌گوید: «فکر می‌کنم حدود 30 روز دیگر دادگاه تشکیل شود و ان‌شاءا... به‌زودی رای نهایی صادر می‌شود. من اینجا باید از دادگاه و همین‌طور قاضی محترم و دیگر مسؤولان تشکر کنم. به خاطر این‌که پیگیر بودند. البته از چهره‌های ورزشی فقط گرشاسبی و انصاری‌فرد، مدیرعامل سابق و فعلی باشگاه پیگیر بودند که باید از آنها تشکر کنم. همچنین جواد نکونام، سرمربی فولاد هم با من تماس گرفت. باید از آنها تشکر کنم.»
محمد صفی یاری درباره آخرین تصویری که از پسرش منتشر شده می‌گوید: «قبل از این‌که مدرسه‌ها شروع شود از او عکسی گرفتیم. قرار بود اولین عکسش قبل از شروع سال تحصیلی باشد ولی آخرین عکسش شد.» او درباره وضعیت روحی مادر عماد هم پاسخ می‌دهد: «وضع روحی مادرش خوب نیست. راستش ما همه چیزمان را باختیم. از دنیا پسرمان عماد را داشتیم که متاسفانه او را از دست دادیم. تا آخر این پرونده هم می‌رویم و از خون پسرم نخواهم گذشت. بچه من الان باید به مدرسه می‌رفت نه این‌که زیر خاک
باشد.»
او درباره توجهات به این پرونده توضیح می‌دهد: «خدا را شکر دادگاه و قاضی توجه ویژه‌ای دارد. توقع ما هم همین بود. امیدوارم این اتفاق دیگر در فوتبال ما رخ ندهد و هیچ پدر و مادری بچه‌شان را از دست ندهند. ما شرایط سختی داشته‌ایم. من خودم پسرم را از داربست جدا کردم و صحنه‌ای دیدم که تا عمر دارم فراموش نمی‌کنم. صورت پسرم.... خیلی برایم سخت بود. برای مادرش هم بسیار سخت بوده. در روزهای اول مدام او را به بیمارستان می‌بردم، بس که حالش خراب می‌شد.»

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها