هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از فردا 29 مهر تا 4 آبان در مساحتی بالغ بر 22 هزار متر مربع و در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۴۰۰۳

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با جام‌جم در خصوص این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز که دومین نمایشگاه کتاب کشور بعد از تهران محسوب می‌شود نزدیک به یک هزار ناشر و نویسنده داخلی و خارجی آخرین پدیده‌های نشر و تالیفی خود را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی، کودک و نوجوان، کمک آموزشی و ... در معرض دید علاقه‌مندان علم و دانش قرار می‌دهند.
وی افزود: ۲۵ هزار عنوان کتاب خارجی و ۱۵ هزار عنوان کتاب رسانه دیجیتال در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.
محمدپور خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوع، نشست‌های تخصصی و نقد و بررسی کتاب، ایستگاه‌های مختلف، موضوعات مربوط به حوزه نشر، کتاب‌خوانی و بررسی آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: امسال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بن در نظر گرفته شده که بین دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به بالا توزیع
خواهد شد.
وی هدف از این رویداد فرهنگی را افزایش سرانه مطالعه مردم به‌ویژه نسل جوان، افزایش سهم کتاب در سبد خانوارها، ایجاد فضای تعاملی و رقابتی بین ناشران داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته سرانه مطالعه در استان حدود 11 تا 13 دقیقه است که این میزان مطالعه حتی از سرانه کشوری نیز پایین‌تراست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه از برگزاری دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان همزمان با نمایشگاه کتاب در تبریز خبر داد و گفت: نمایشگاه مطبوعات استان ظرفیت مناسبی برای معرفی رسانه‌های استان بوده و در این فضای نمایشگاهی، مردم و رسانه‌ها می‌توانند به تعامل با یکدیگر پرداخته و مطالبات و انتظارات خود را بیان کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها