پارلمان انگلیس روز گذشته یک‌بار دیگر درگیر مساله برگزیت و تصویب یا عدم تصویب طرح پیشنهادی بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور شد.
کد خبر: ۱۲۳۳۹۹۸

به همین منظور روز گذشته پارلمان پس از 37 سال نشستی فوق‌العاده برگزار کرد تا به چهار موضوع رسیدگی کرده و درباره آنها رای‌گیری کند؛ یکی رای‌گیری برای طرح اولیور لتوین، دیگری برای توافق بوریس جانسون، سوم طرح پیتر کایل و چهارم رای‌گیری برای خروج بدون توافق.
به گزارش بی‌بی‌سی، طرح اولیور لتوین به شکل مشروط از توافق جانسون حمایت می‌کند، اما تا زمانی که روند قانونی کامل طی شود. بر اساس این طرح جانسون ملزم خواهد شد حتی در صورت تصویب توافق همچنان درخواست تاخیر برگزیت را به بروکسل ارائه کند. این درحالی است که بوریس جانسون نیز طرح جدیدی را به عنوان توافق با اتحادیه اروپا به پارلمان ارائه کرده، اما کارشناسان می‌گویند معلوم نیست طرح جانسون بتواند آرای کافی را به‌دست آورد. از آن گذشته ممکن است اگر طرح قبلی رای بیاورد دیگر این طرح در پارلمان مطرح نشود. سومین رای‌گیری برای طرح پیتر کایل است. در این طرح پیشنهاد شده همه‌پرسی جدید برگزار شود. در نهایت نیز طرح دیگری خواستار خروج بدون رای‌گیری از پارلمان بود، اما شانس اندکی داشت.
طی روزهای گذشته بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس تلاش کرد نظر نمایندگان کشورش را درباره توافق به‌دست آمده با اتحادیه اروپا جلب کند. با این حال حزب ائتلافی دولت موسوم به حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی و سایر احزاب مخالف این توافق را رد کردند. حزب کارگر نیز اعلام کرد از طرح لتوین حمایت می‌کند. این طرح در تضاد آشکار با موضع همیشگی نخست‌وزیر بریتانیاست که می‌گوید چه با توافق، چه بدون توافق، بریتانیا ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها