در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
اگر تلویزیون از مخاطبش جلوتر باشد و چیزی را نشان دهد که به دانستههای مخاطب اضافه کند، مسلما مخاطب برنمیگردد به عقب و به سراغ محصولات دو دهه قبل نمیرود بلکه با آن چیزی روبهرو میشود که سوادش را ارتقا میدهد.
بنابراین تلویزیون ما باید خودش را اصلاح کند و بهروز باشد چون اساسا کسی که میخواهد مخاطب را جذب کند باید خودش را اصلاح و بهروز کند.
ما باید برنامهسازیهای قوی و روزآمد کنیم و این برنامههای بهروز است که مخاطب را جلب میکند.
موقعی که ما میخواهیم برنامهریزی کنیم و بهجای همراهی با مخاطب، فکر مخاطب را عوض کنیم مسلما مخاطب را از دست خواهیم داد.
مگر سریالهای قدیمی چه داشتهاند که آن قدر مخاطب داشتند؟ زمانی که آنها با مخاطب حرف میزدند، مخاطب باورشان میکرد و ایمان داشت که حقیقت را روایت میکنند چون روایت داستانها بسیار باورپذیر بود و مانند داستانهای مادربزرگها که برایمان در کودکی تعریف میکردند صادقانه و بیغل و غش بیان میشد. این روزها راویانمان، راویان خوبی نیستند یعنی قصههای خوبی روایت نمیکنند.
وقتی قصههایمان را محدود و مشخص میکنیم آن وقت راویانمان کسانی میشوند که فقط میآیند و همان قصهها را میخوانند و میروند و ابدا خلاقیت هنری شکل نمیگیرد.
اکنون شما نگاه کنید به نوع ادبیات، ارتباطات و لباس پوشیدن بچههای ما و میبینید نسبت به دهه 70، کلی تفاوت دارد. من زمانی در وزارت ارشاد گفتم که ما چه کردیم که بین ما و مردم فاصله افتاده است و همه به من خندیدند و گفتند چیزی نیست و حال همه خوب است در حالی که حالا نتیجه آن فاصلهگیری را بهعینه میبینیم.
رسانه باید کاری کند تا حرفهای همدیگر را باور کنیم پس لازم است که به تولید سریالهایی با محتوای نو و دست اول بپردازیم.
بهمن دان
بازیگر
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»: