با بازگشت به تجربیات دهه‌های پیش ولی با ایده‌های تازه‌تر و به اصطلاح امروزی‌تر می‌توانیم مقداری روند تولید در رسانه ملی را غنا بخشیم.
کد خبر: ۱۲۳۲۰۶۵

اول از همه باید به سراغ کسانی برویم که این‌کاره هستند یعنی آنها که از لحاظ کیفی شناخته شده هستند و توانا هستند که درام بنویسند. باید اینها را بیاوریم که کار کنند. آنهایی که کارهای ماندگار می‌کردند کجا هستند؟ همین دور و بر! فقط باید پیدایشان کنیم و ازشان استفاده کنیم.
من خودم رهگذری مخاطب تلویزیون هستم و با چند پلان متوجه می‌شوم که این قصه جذاب است یا خیر. در اغلب سریال‌هایی که اکنون پخش می‌شود حفره‌های دراماتیک متعدد وجود دارد که ناشی از نسپردن کار به کاردان است. اگر درام‌نویس حرفه‌ای داشته باشیم یقین بدانید این حفره‌ها به حداقل می‌رسد.
پس از انتخاب نویسندگان زبده باید به سراغ موضوعاتی برویم که نیاز جامعه است و مخاطب خیلی سریع با آنها ارتباط می‌گیرد. بحران‌های اجتماعی، بحران‌های اقتصادی و مسائل ناشی از شکاف نسلی از جمله این موضوعات است. به برخی سریال‌ها که نگاه می‌کنیم انگار نویسنده در یک سرزمین دیگر زندگی می‌کند و اگر هم تلاش کرده به این بحران‌ها نزدیک شود، آنقدر ضعیف و شعاری کار کرده که خاصیتی ندارد.
تلویزیون باید در انتخاب تهیه‌کننده هم دقت کند و کسانی که تولید می‌کنند باید تهیه کننده‌های باتجربه و توانمند و از همه مهم‌تر، پاکدست باشند. پاکدست از این لحاظ می‌گویم که در مصرف بودجه دقت شود و هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای نشود که به خاطر آن سوءاستفاده‌ای که شده است از کیفیت کار زده شود. باید مشخص شود چه کسانی و برچه اساسی تهیه‌کننده شده‌اند و شایستگی آنها بر چه اساسی است.
ما همیشه توانایی این را داریم که رسانه ملی را به رسانه‌ای پربیننده بدل کنیم و فقط کافی است اندکی دقت‌مان را در انتخاب نیرو و سوژه بیشتر کنیم.


حمید مظفری

بازیگر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها