جهانبخش، حسینی و ترابی جزو خط خورده‌های فهرست تیم ملی هستند

خط قرمز روی نام کاپیتان استقلال

تیم ملی ایران از امروز تمرینات خود را برای دیدار 18 مهر مقابل کامبوج و بحرین آغاز می‌کند. مارک ویلموتس سرمربی ایران تصمیم گرفت تغییراتی در فهرست نفرات ایران ایجاد کند. فهرستی که روز گذشته او اعلام کرد در نوع خود جالب بود. ویلموتس تلاش کرد نشان دهد برای او فقط مهم نیست که بازیکنان لژیونر باشند و حاضراست روی نام آنها خط قرمز بکشد تا بازیکنان لیگی را دعوت کند. با تمام این تفاسیر و با شگفتانه‌های بزرگی که ویلموتس در فهرست جدید داشت، فهرست 23 نفره اعلام شده برای دو بازی با کامبوج و بحرین در تهران و منامه به این شرح است:
کد خبر: ۱۲۳۱۶۸۳

دروازه‌بان‌ها:
علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)، محمد رشید مظاهری(تراکتور) و پیام نیازمند(سپاهان)
خط خورده: مارک ویلموتس با توجه به عملکردی که سیدحسین حسینی داشت تصمیم گرفت روی نام این بازیکن خط قرمز بکشد.
دعوت شده جدید: پیام نیازمند، دروازه‌بان سپاهان ـ که از اردوی تیم ملی دور بود ـ دوباره دعوت شده و جای سیدحسین حسینی را گرفته است. او در جام ملت‌های امارات هم کنار تیم ملی بود.
مدافعان:
سیدمجید حسینی(ترابزون اسپور)، حسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)، مرتضی منصوری (سپاهان)، میلاد محمدی(خنت بلژیک)، محمد نادری(پرسپولیس)، رامین رضاییان(الشحانیه)، مرتضی پورعلی‌گنجی (العربی) و سیاوش یزدانی(استقلال).
خط خورده‌ها: وریا غفوری از جمله بازیکنانی است که خط خورده است. کاپیتان استقلال عملکرد خوبی در فصل جاری لیگ برتر نداشت.
دعوت شده جدید: مرتضی منصوری مدافع راست سپاهان بازیکنی است که به جای وریا به تیم ملی دعوت شده است. او در شهرآورد اصفهان هم عملکرد خوبی داشت و یک گل ساخت.
هافبک‌ها:
امید ابراهیمی (یوپن)، احسان حاج‌صفی (تراکتور)، علی کریمی (استقلال)، احمد نوراللهی (پرسپولیس)، مسعود شجاعی(تراکتور)، اشکان دژاگه(تراکتور)، مهرداد محمدی(آوس پرتغال) و وحید امیری(پرسپولیس).
خط خورده‌ها: علیرضا جهانبخش به‌دلیل نیمکت‌نشینی در برایتون موقتا از چشم ویلموتس افتاده است! سعید عزت‌اللهی هم که در اردوی قبلی دعوت نشده بود، دوباره دعوت نشده، در حالی که فکر می‌کرد همراه تیم‌ملی باشد. با دعوت علی کریمی هم دیروز این انتقاد از ویلموتس صورت گرفت که چرا فرشید اسماعیلی هافبک آبی‌ها را در فهرست قرارنداده، چون او به مراتب بهتر از کریمی بوده است. ویلموتس همچنین روی نام مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس هم خط قرمز کشید و او را برای اردوی جدید دعوت نکرد.
مهاجمان:
کریم انصاری‌فرد(السیلیه)، محمد محبی (سپاهان)، سردار آزمون(زنیت روسیه) و مهدی طارمی(ریوآوه پرتغال)
خط‌خورده ها: ویلموتس در خط حمله تصمیم گرفت اللهیار صیادمنش را دعوت نکند. این بازیکن با رفتن به لیگ دسته دوم آن کشور، موقتا تیم ملی را هم از دست داده است. دیگر بازیکنان هجومی نسبت به اردوی قبلی دعوت شده‌اند. البته مهدی قبل از بازی هنگ‌کنگ مصدوم شد و به خاطر آسیب‌دیدگی آن مسابقه را از دست داد و حالا که خوب شده دوباره به فهرست ایران بازگشته است.
دعوت شده جدید: محمد محبی فوروارد بوشهری سپاهان تا همین چند هفته پیش خواب تیم ملی را هم نمی‌دید، ولی به خاطر عملکردی که داشت دعوت شد. البته او مقابل ذوب‌آهن موقعیت فوق‌العاده‌ای را از دست داد اما سبک بازی‌اش به دل ویلموتس نشسته و دعوت شده است.
سهمیه تیم‌ها چقدر است؟
سپاهان3 بازیکن
پرسپولیس5 بازیکن
تراکتور 4 بازیکن
استقلال 2 بازیکن
العربی قطر یک بازیکن
ترابزون اسپور ترکیه یک بازیکن
خنت بلژیکیک بازیکن
الشحانیه قطر یک بازیکن
یوپن بلژیک یک بازیکن
السیلیه قطریک بازیکن
آوس پرتغال یک بازیکن
زنیت روسیه یک بازیکن
ریو آوه پرتغال یک بازیکن

نظر پیشکسوتان درباره فهرست جدید

بهتاش فریبا، پیشکسوت استقلال: ویلموتس نشان داد که به لیگ برتر توجه می‌کند. آماده‌ترین بازیکنان لیگ دعوت شده‌اند. از استقلال هم بازیکنانی چون حسینی خط خوردند و باید تلاش کنند دوباره جایگاه خود را به‌دست بیاورند.
حمید درخشان، پیشکسوت پرسپولیس: اقدام جدید ویلموتس برای دعوت از نفرات جدید را باید به فال نیک گرفت و این نشان می‌دهد توجهی ویژه به لیگ دارد و نقطه عطف و شروعی جدید برای تیم ملی است. وقتی سرمربی تیم ملی به لیگ توجه می‌کند، باید از او حمایت شود و از اقدامش تقدیر به عمل بیاید، زیرا این نشان می‌دهد می‌خواهد در ساختار تیم ملی تغییرات ایجاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها