اعضای باندی که در مغازه میوه‌فروشی اطلاعات کارت بانکی مشتریان را کپی کرده و از حسابشان سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۲۲۹۷۶۹

به گزارش جام‌جم، سردار وحید مجید، رئیس‌پلیس سایبری کشور گفت: اوایل تیر امسال مردی با حضور در پلیس فتای تهران شکایتی مطرح کرد مبنی براین‌که مبلغ ۲۰ میلیون تومان به صورت اینترنتی و بی‌آن‌که خریدی انجام دهد از موجودی حسابش سرقت شده است. در جریان تحقیقات پلیس فتا معلوم شد متهم لوازم یدکی خریده و با استفاده از کارت شاکی پول آن را پرداخته و وسایل را با وانتی بارگیری و محل را ترک کرده است.
وی افزود: با شناسایی راننده وانت‌بار او به پلیس فتا احضار شد. با تحقیق از این فرد معلوم شد او بار را برای خریدار کالا در اندیشه تخلیه کرده و او را نمی‌شناسد. تجسس‌ها ادامه داشت تا این‌که پرونده‌های مشابه دیگری در دستور کار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد این شاکیان در یک میوه‌فروشی در امیریه تهران که در حال حاضر تخلیه است، خرید‌هایی انجام داده‌اند.
سردار مجید ادامه داد: مردی که وسایل را به کمک راننده جا‌به‌جا کرده بود چند روز پیش شناسایی و بازداشت شد. او در جریان تحقیقات پلیسی اعتراف کرد کارگر فردی به نام مهران بوده و کارت را برای خرید کالا از وی تحویل گرفته است. اجناس خریداری‌شده را به مغازه او انتقال داده است. در ادامه رسیدگی به پرونده کارآگاهان متوجه شدند فردی سابقه‌دار به نام مهران در پرونده حضور دارد، وی سال گذشته دستگیر شده و مدتی قبل با سپردن وثیقه در دادگاه از زندان بیرون آمده بود. او که تحت تعقیب پلیس بود در اندیشه بازداشت شد. مهران در جریان تحقیقات پلیسی اعتراف کرد با یکی از دوستانش با کپی کردن کارت بانکی افراد، موجودی حساب‌های آنها را خالی کرده‌اند. با اعتراف متهم، همدستش نیز بازداشت شد. در بررسی‌های فنی یک سری سرنخ‌هایی مربوط به جعل اسناد و اوراق از وی به دست آمد. متهم در ادامه اعترافاتش اقرار کرد یک تیم کلاهبرداری داریم و مدیریت تیم به عهده من است. ماموران در بازرسی از محل اختفای متهم تعداد زیادی مدرک دانشگاهی خام در تمامی مقاطع دانشگاهی همراه هولوگرام مربوطه، تعدادی کارت ملی و شناسنامه متعلق به دیگران کشف کردند.
رئیس پلیس سایبری کشور تصریح کرد: با توجه به این‌که هنوز فردی دیگر که کارت‌های شهروندان را در محله امیریه کپی می‌کرد، دستگیر نشده بود، تحقیقات ادامه پیدا کرد و او دستگیر شد و در بازرسی مخفیگاهش مشخص شد، اطلاعات 500 کارت را کپی کرده است.
با اقدام پیشگیرانه پلیسی تنها ۱۲ فقره پرونده در حال حاضر موجود است که تمامی مبالغ آن بالغ بر ۷۰ میلیون تومان بوده است. تحقیقات از متهمان برای رازگشایی دیگر جرایم‌شان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها