فهرست صنایع‌دستی کشورمان آن‌قدر بزرگ و وسیع است که اگر بخواهیم از تک تک این هنرها نام ببریم، فضای این ستون برایش کم است، همین‌قدر بنویسیم که در آن سوی مرزهای کشورمان خیلی‌ها چشم به فرش دستباف ایران دارند و نگارگری‌های هنرمندانه و سفال‌های زیبا و معرق و منبت‌های منحصربه‌فردمان.
کد خبر: ۱۲۲۹۴۵۰

در این بین اما یک هنرمند صنایع‌دستی، هنر جدیدی را به این فهرست اضافه کرده و به این ترتیب مدتی است ابتکار خراش روی فلزات مانند آلومینیوم و مس به نام یک هنرمند صنایع‌دستی ثبت شده است.
هنر خراش روی فلزات و برجسته کاری و نقاشی روی مس از کارهای ابداعی ثریا رودگریان است که به ثبت رسیده؛ او در سرای هنر که به تازگی به صنایع‌دستی اختصاص داده شده این آثار را به نمایش گذاشته و کارگاه آموزشی نیز برپا کرده است. این هنرمند صنایع‌دستی درباره هنر ابداعی اش به مهر می‌گوید: در این هنر با استفاده از قلمی مانند سوزن، روی آلومینیوم یا فلزات دیگر خراش داده می‌شود و درنهایت این برجسته کاری باعث می‌شود نقاشی مورد نظر خودش را روی آلومینیوم یا مس نشان بدهد.
به گفته این هنرمند، خراش روی فلزات جزو رشته‌های هنری است که کد استاندارد فنی و حرفه‌ای را گرفته و استقبال خوبی هم از آن شده است و حالا هر تابلو بسته به اندازه و فلز به کار رفته در آن از ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون تومان قیمت دارد.
رودگریان با اشاره به ترکیب سنت و مدرنیته در این رشته هنری می‌گوید: این هنر را طیف مختلفی از افراد می‌پسندند؛ از کارمند گرفته تا تاجر، چون کار جدیدی در حوزه صنایع‌دستی است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها