شروع فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا

قهرمان اروپا پشت دروازه‌های ناپل

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا بار دیگر از فردا شب کلید می‌خورد و فوتبال دوستان می‌توانند از همان روز نخست، خود را آماده بازی‌های جذاب و دیدنی کنند.
کد خبر: ۱۲۲۸۶۲۶

از بین هشت بازی که فردا شب در شهرهای مهم اروپا برگزار می‌شود، دو بازی بیش از بقیه مورد توجه قرار می‌گیرد. لیورپول به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان به شهر ناپل ایتالیا می‌رود تا برای دومین فصل متوالی با شاگردان کارلو آنچلوتی در یک گروه باشند. بارسلونا هم که حضور ستاره آرژانتینی‌اش همچنان در ابهام است، در ورزشگاه وستفالن به مصاف دورتموند می‌رود که این هفته‌ها خوب نتیجه می‌گیرد.
این پنجمین دیدار قرمزهای آنفیلد با ناپولی است که سهم‌شان از چهار بازی قبلی دو پیروزی و یک شکست بوده است. بی شک یکی از خاطره انگیزترین بازی‌ها بین دو تیم مربوط به آخرین بازی مرحله گروهی فصل گذشته در آنفیلد است. آلیسون بکر در دقیقه پایانی بازی توانست ضربه میلیچ را سیو کند و باعث شود تیمش به جای ناپولی به مرحله حذفی برود. تیم ناپولی در 12 بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان، تنها چهار بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و نکته جالب این است که تمام این بردها را نیز در ورزشگاه خانگی به دست آورده است. به همین دلیل شاگردان کلوپ کار سختی در بازی امشب دارند به‌خصوص این‌که سال گذشته نیز در همین ورزشگاه بازی را با شکست به پایان رساندند.
از طرف دیگر، لیورپول در حالی امشب در ورزشگاه سن پائولو به میدان می‌رود که از فصل گذشته خاطره خوبی از بازی‌های خارج از خانه در مرحله گروهی ندارد. شاگردان کلوپ سه بازی فصل گذشته خود در مرحله گروهی را با شکست پشت سر گذاشتند و فقط به لطف سه پیروزی در آنفیلد و برتری تفاضل گل نسبت به ناپولی به مرحله بعدی رفتند. خود کلوپ هم چندان خاطره خوبی از رفتن به شهر ناپل ندارد. علاوه بر سال گذشته که روی نیمکت لیورپول بود، این مربی آلمانی 14-2013 هم در قامت مربی دورتموند به ناپل رفت که در آن بازی هم شکست خورد. البته در آن سال نیز تیم کلوپ در نهایت توانست عملکرد بهتری از ناپولی داشته باشد و به جای این تیم به مرحله حذفی برود. محمد صلاح هم که امشب در ترکیب لیورپول به میدان می‌رود، در سه سالی که در فوتبال ایتالیا بود یک بار و آن هم سال 2016 توانست در ورزشگاه سن پائولو گلزنی کند.
دیدار بارسا و دورتموند هم از این جهت در نوع خود جالب است که اولین بازی این دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا به حساب می‌آید. این دو تیم تنها یک بار به مصاف هم رفته‌اند که مربوط به فینال سوپرکاپ اروپا در سال 1997 است که آبی اناری‌ها با نتیجه 3 بر یک بازی را تمام کردند. از طرف دیگر، بارسا نمی‌خواهد رکورد خوب خود در بازی‌های گروهی لیگ قهرمانان را خراب کند. این تیم در 14 بازی قبلی خود در این مرحله هرگز شکست نخورده است. دورتموند هم می‌خواهد در بازی امشب به یک روند منفی پایان دهد. این تیم در دو بازی قبلی خود در خانه موفق به گلزنی نشده است.
باارزش‌ترین و کم ارزش‌ترین گروه‌ها
همزمان با آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا، روزنامه اسپانیایی آس نگاهی به ارزش پولی تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله گروهی انداخته و به آمارهای جالبی اشاره کرده است. بر این اساس، گروه A این مسابقات متشکل از تیم‌های رئال مادرید، پاری‌سن ژرمن، گالاتاسرای و بروخه را می‌توان باارزش‌ترین گروه دانست. بنابر این گزارش، این چهار تیم در مجموع دو میلیارد و ۵۱۷ میلیون یورو ارزش دارند. نقطه مقابل گروه G است که در آن تیم‌های لایپزیگ، زنیت، بنفیکا و لیون حضور دارند. ارزش این گروه یک میلیارد و ۳۷۹ میلیون و ۳۵ هزار یوروست.
میان تمام این 32 تیم نیز ارزش من‌سیتی بیش از همه است. بنابر این گزارش، ارزش سیتیزن‌ها حدود
یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون یوروست. سپس رئال مادرید (یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون یورو) و بارسلونا (یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون یورو) قرار دارند. اسلاویاپراگ ارزان‌ترین تیم لیگ قهرمانان است و تنها 6/36 میلیون یورو ارزش دارد. این رقم کمتر از ارزش خیلی از بازیکنان حاضر در این رقابت‌هاست.

گروه E / سه‌شنبه 26 شهریور
ناپولی - لیورپول (23:30 )
سالزبورگ - خنک (23:30 )
گروه F / سه‌شنبه 26 شهریور
اینتر - اسلاویا پراگ (21:25)
دورتموند - بارسلونا (23:30)
گروه G / سه‌شنبه 26 شهریور
لیون - زنیت (21:25)
بنفیکا - لایپزیش (23:30)
گروه H / سه‌شنبه 26 شهریور
چلسی - والنسیا(23:30)
آژاکس - لیل (23:30)

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها