: دبیر شورای آموزش طب سنتی و مکمل وزارت بهداشت با اعلام این که در خصوص انرژی درمانی بحث علمی و مستند در کشور وجود ندارد ، می گوید: هنوز بحث مدونی در این خصوص وجود ندارد و هر آنچه مطرح می شود ، در حد مشاهدات است.
کد خبر: ۱۲۲۵۶۴

دکتر عبدالله بهرامی در گفتگو با «جام جم» ادامه می دهد: شورای آموزش طب سنتی و مکمل در کشور تاکنون فقط در خصوص طب سنتی برنامه ریزی و بررسی داشته و طب مکمل با محدودیت مواجه بوده است . وی اظهار می کند: انرژی درمانی جزو مباحث طب مکمل است که مانند سایر رشته های این طب مانند آب درمانی ، سنگ درمانی و... در برخی کشورها مورد مطالعه قرار گرفته اما این بحث در کشور ما هنوز مورد بررسی و کارشناسی علمی و پزشکی قرار نگرفته است . بهرامی با تایید وجود انرژی در برخی افراد ادامه می دهد: در این که برخی افراد دارای انرژی زیادی هستند و این انرژی در خصوص بعضی امور می تواند مثمر ثمر واقع شود ، شکی نیست اما در مورد ادعای درمان بیماری ها نمی توان علمی و مستند صحبت کرد. در همین خصوص دکتر حسینعلی شهریاری ، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز معتقد است : واقعیت این است که این بحث سالهاست در کشور وجود دارد و برخی افراد نیز در این زمینه توانسته اند جایگاهی به دست آورند اما هیچ مدرک مستند و علمی دال بر این که این انرژی می تواند در درمان بیماری ها اثرگذار باشد ، نداریم.

دخالت در امور پزشکی جرم است

وی با تاکید بر این مساله که دخالت در امور پزشکی جرم محسوب می شود ، ادامه می دهد: برخی افرادی که مدعی انرژی درمانی هستند ، شیاد و غیرقابل اعتمادند. این افراد آموزش پزشکی ندیده اند ، پروانه کار از مراجع قانونی ندارند و حتی می توانند مخل روند درمان در بیماران شوند.شهریاری می گوید: در مدتی که بیماران برای درمان به این افراد مراجعه می کنند ، امکان مزمن شدن بیماری و عوارض غیرقابل برگشت وجود دارد.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام این که مردم و بیماران باید آگاه باشند ، اظهار می کند: وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی کشور باید وارد عمل شوند و نسبت به تایید یا رد این بحث در کشور و خصوصا مجوز کار برای این افراد ، اقدام کنند. شهریاری می گوید: متاسفانه برخی افراد مدعی انرژی درمانی خود را به صاحب منسبان و افراد با نفوذ وصل کرده و از این ارتباط در جهت توجیه کار خود استفاده کرده اند.وی با اشاره به این که ویزیت برخی از این افراد بسیار بیشتر از پزشکان فوق تخصص است ، ادامه می دهد: مردم باید آگاه باشند تا بازیچه این افراد نشوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها