دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی ویژه محرم و صفر از سوی دولت تعیین شده است به شرح جزئیاتی درباره این موضوع پرداخت.
کد خبر: ۱۲۲۵۶۱۱
قیمت کالاهای اساسی ویژه محرم و صفر اعلام شد + جزئیات

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار با تشریح جزئیات قیمت کالاهای اساسی قابل توزیع برای هیات‌های مذهبی در ایام محرم و صفر گفت: بر اساس تصمیم دولت، نرخ مصوب هر کیلوگرم برنج خارجی ۶۵۰۰ تومان، شکر ۳۲۵۰ تومان، مرغ ۱۲۵۰۰ تومان، گوشت گوساله وارداتی ۵۵ هزار تومان و روغن نباتی ۱۵ درصد زیر قیمت بازار خواهد بود؛ این در حالی است که نرخ چای نیز از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به زودی اعلام خواهد شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: سهمیه هیات‌های مذهبی بسته به جمعیت و نوع عملکرد آنها تعیین شده و با تائید سازمان تبلیغات اسلامی اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: توزیع تمامی کالاهای اساسی برای هیات‌های مذهبی از طریق سامانه تعیین شده و پروسه کار، کاملا شفاف است.

به گفته قبادی، بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار استان‌ها، سهمیه هر هیات متناسب با جمعیت تعیین خواهد شد. در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار، طرح ویژه تامین و تنظیم بازار کالاهای اساسی در ایام محرم و صفر برای تامین نیازهای مردم و هیئات مذهبی به تصویب رسید که بر اساس آن ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در این ایام توزیع خواهد شد هک بر این اساس، با توجه به افزایش تقاضا در بازار مصوب شد تا از محل ذخایر موجود، برنج، شکر، روغن، چای، گوشت قرمز و گوشت مرغ توزیع گردد.

همچنین به دلیل پاسخگویی به نیاز دانش آموزان و دانشجویان، ستاد تنظیم بازار مصوب کرده تا «نمایشگاه مهر» در ایام بازگشایی مدارس برگزار شود که در قالب آن دفاتر دانش آموزی و البسه مورد نیاز دانش آموزان عرضه خواهد شد؛ ضمن اینکه در این ایام با هماهنگی اتاق اصناف ایران و ستادهای تنظیم بازار استان ها مقرر گردیده تا نمایشگاه مهر با تشخیص کارگروه ها و با همکاری و محوریت اصناف از ۱۵ شهریور تا ۱۰ مهرماه در سراسر کشور برگزار شود. بر این اساس، با توجه به شرایط خاص هر استان، این نمایشگاه ها برگزار شده و در قالب آن بازرسی و نظارت ویژه ای بر توزیع اقلام مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان و نیز به صورت کلی خانوارها صورت خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها