بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با به‌کارگیری الگوی جدید کسب‌وکار در مناطق روستایی، اجرای یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی را در استان سیستان و بلوچستان کلید زد. در‌ این طرح قرار است به هر خانواده چهار راس گوساله واگذار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۵۲۸۷

به گزارش جام‌جم، ‌یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی در روستاهای پنج شهرستان زاهدان، زابل، نیمروز، هیرمند و هامون استان سیستان و بلوچستان به اجرا درمی‌آید به این ترتیب به هر خانوار چهار رأس گوساله واگذار شده و پس از پایان دوره‌‌ شش‌ماهه‌ پرواربندی از آنها خریداری می‌شود. در ادامه مجددا به هر متقاضی چهار رأس گوساله‌‌ دیگر تحویل داده می‌شود تا این فرآیند برای دومین‌ مرتبه در سال تکرار شود.
به این ترتیب، ضمن تأمین دوباره‌‌ سرمایه اولیه برای اشتغال، سود حاصل از فروش دام‌های پرورش‌یافته، به عنوان درآمد متقاضیان منظور می‌شود. هر متقاضی اشتغال مشمول این طرح، به‌طور متوسط در ماه 15میلیون ریال درآمد خواهد داشت. لازم به توضیح است در تمام این مراحل، بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) فقط نقش تسهیل‌گر را دارد و همه‌ امور از جمله واردات دام از کشور پاکستان، قرنطینه، حمل و نقل به شمال استان سیستان و بلوچستان و به‌طور مشخص منطقه‌ زابلستان، پشتیبانی، تأمین علوفه و خوراک، خرید به نرخ روز، کشتار دام‌ها و توزیع در بازار داخلی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود. به عبارت دیگر، بنیاد برکت در نقش یک تسهیل‌گر، بخش خصوصی را به مردم مرتبط می‌کند. اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی جدید بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سیستان و بلوچستان، علاوه بر فراهم آوردن بیش از 2000 شغل در مناطق محروم این استان باعث رونق تولید، ایجاد معیشت پایدار، توانمندسازی اقتصادی، تحقق اقتصاد مردمی، کمک به تأمین گوشت در داخل کشور، افزایش امنیت مواد غذایی و تبدیل سرمایه‌های مردم با ارزش افزوده بیشتر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها