دکتر علی‌عسکری در اختتامیه جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها

جوانگرایی، سرلوحه کار رسانه ملی است

اختتامیه بیست و دومین جشنواره تولیدات استان‌های رسانه ملی، عصر روز گذشته در بجنورد با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، هنرمندان و مسئولان استان خراسان شمالی برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۲۳۹۱۹

به گزارش خبرنگار جام‌جم، علی‌عسکری در این مراسم گفت: این رویداد یک جشنواره صرف نیست بلکه حضور مراکز استان‌ها در این جشنواره به واسطه تلاش و زحمات آنها در طول سال آن را به یک مرکز دائمی تبدیل کرده است که همواره در آن تولیدات مختلفی شکل می‌گیرد. امسال هم بهترین‌ها در این رویداد انتخاب و تقدیر شده‌اند.
رئیس رسانه ملی گفت: این جشنواره یک کارگاه تمام عیار برای ظهور خلاقیت و عشق است . این رویداد، جزو جشنواره‌های کاربردی است که هر سال نتایج موثری را در پی دارد نه‌مثل بعضی از جشنواره‌ها که بی هیچ ثمری برگزار می‌شوند.
وی افزود: در این دوره ما طبق قولی که دادیم سعی‌مان این است که به جوانان برای رسیدن به آرمان‌هایشان کمک کنیم.
علی‌عسکری با اشاره به عید غدیرخم از آیه تبلیغ گفت و افزود: عید غدیر تکمیل‌کننده رسالت خداوند است. امیر مومنان هنوز مظلومند و مقام ایشان آن طور که باید شناخته نشده است. امیدواریم با ادامه مسیر ایشان، مقدمات ظهور را فراهم کنیم.
وی افزود: در سال 97 دشمنان خواب‌هایی دیده بودند و می‌خواستند به واسطه آن نگذارند تا جشن پیروزی انقلاب را در 22 بهمن بگیریم اما در همان زمان به همت ملت، حضور رهبری و تلاش رسانه این اتفاق رخ نداد و 22 بهمن سال گذشته یکی از پرآوازه‌ترین رخدادهای رسانه‌ای شد.
علی عسکری در بخش دیگری از سخنانش به دیدار رئیس‌جمهور کره‌جنوبی با رهبر معظم انقلاب و پاسخ مقتدرانه ایشان به پیام رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: آنها به دنبال این هستند که ایران را به سوریه تبدیل کنند با این حال همان‌طور که آنها در استقرار یک دولت آمریکایی در یمن، سوریه و ... شکست خوردند باید بدانند که این اتفاق در ایران هم نخواهد افتاد.
برخورد جدی ایران با متجاوزان و دشمنان مورد دیگری بود که رئیس رسانه ملی با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی در خصوص آن صحبت کرد و گفت: نقش رسانه ملی در این مقاومت بسیار مهم است، چرا که بخش زیادی از این تهدیدها، تخریب از طریق فضای مجازی و رسانه‌هاست. همان‌طور که آنها همیشه سعی کرده‌اند تا از این راه کاری کنند که کشور به آشوب کشیده شود. در این جریان، سازمان صدا و سیما به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری، مدت‌هاست که وارد عمل شده و در مقابل همه تهدیدها ایستاده است.
او در ادامه از همه شبکه‌های استانی که در این مسیر همراه رسانه ملی بوده‌اند تشکر کرد و با تاکید بر نقش رسانه ملی در حفظ اندیشه مقاومت از شکل‌گیری جریانی گفت که امروز مقابل همه تهدیدها ایستاده است.
رونق تولید هم موضوع دیگری بود که علی‌عسکری به آن اشاره کرد و گفت: مدتی است که ما، ستادی با عنوان رونق تولید را در رسانه ملی راه‌اندازی کرده‌ایم و ارتباط‌مان با وزیران بخش‌های مختلف از صنعت گرفته تا کشاورزی برقرار شده است و این همکاری‌ها، ادامه خواهد داشت. در این بین درخواست من این است که دوستان و همکاران ما در استان‌ها نیز این ستاد را جدی بگیرند و همه مسؤولان دولتی در استان‌ها، طرح‌هایی را برای تولید و اشتغال ارائه کنند چون اگر در این زمینه در استان‌ها موفق شویم 90 درصد راه را رفته‌ایم.
علی‌عسکری در ادامه از جنگ فرهنگی گفت که مدت‌هاست به راه افتاده و فرهنگ جوانان، دختران و پسران ما را به خصوص در حوزه حجاب و عفاف مورد هدف قرار داده است. او همچنین تخریب خانواده را نیز یکی دیگر از اهداف اصلی این جنگ خواند.
او با اشاره به موضوع جوانگرایی و لزوم توجه به آن اضافه کرد: بحث جوانگرایی جزو مسائلی است که باید به آن توجه ویژه ای شود. ما نیز در سازمان تلاشمان این است تا با جوانگرایی هر چه بیشتر به نیروهای خلاق و مستعد بها دهیم. همان‌طور که به دنبال این هستیم که این موضوع را در سراسر استان‌ها نیز اجرایی کنیم.
علی عسکری در آخر با اشاره به یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان صدا و سیما گفت: بحث تولیدات فرهنگی هم از مسائل مهمی است که در این جشنواره به آن پرداخته شد. در این مسیر ما باید برنامه‌های شاخصی را خلق کنیم تا سطح کیفی تولیدات هم ارتقا پیدا کند. من از همه استان‌ها می‌خواهم که در کنار کمیت و تعداد آثار تولیدی، بحث کیفیت را به صورت ویژه‌ای مدنظر قرار دهند البته نه این‌که کمیت مهم نباشد، ولی ما باید در این راه به گونه‌ای پیش برویم که دچار کمیت‌زدگی نشویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها