منچستر یونایتد _ چلسی در حساس‌ترین بازی لیگ نخست برتر

جنگ اول

لیگ برتر انگلیس را با هر متر و معیاری که حساب کنیم، یک سر و گردن از لحاظ جذابیت از دیگر لیگ‌های اروپایی بالاتر است. حالا به نظر می‌رسد لیگ امسال جزیره قرار است از همان هفته اول کلی هیجان برای هواداران فوتبالی به همراه داشته باشد. بازی امشب منچستر یونایتد و چلسی در ورزشگاه اولدترافورد به خوبی نوید یک فصل داغ فوتبالی در لیگ جزیره را می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۲۲۸۱۱

با وجود تغییر و تحولاتی که هر دو تیم در فصل نقل و انتقالات داشتند، اما بدون شک چهره اصلی منچستر و چلسی در فصل پیش‌رو مربیان هر دو تیم است. اوله گونار سولسشر بعد از گذراندن یک نیم فصل پر تلاطم با نتایجی متغیر، حالا به دنبال این است که خودش را به مدیران و هواداران شیاطین سرخ ثابت کند. در طرف مقابل، فرانک لمپارد بعد از نتایج خوبی که فصل پیش با دربی کانتی در چمپیونزشیپ داشت، حالا روی نیمکت آبی‌های لندن نشسته و می‌خواهد روزهای خوبش با این تیم را در قامت مربی هم تکرار کند. او به‌دنبال این است که اولین حضورش در اولدترافورد در لباس مربی چلسی مثل اولین بازی‌اش در این ورزشگاه خوش یمن باشد. کاپیتان سال‌های نه چندان دور چلسی، دسامبر 2001 برای اولین بار با چلسی در این ورزشگاه بازی کرد و تیمش آن بازی را با نتیجه 3 بر صفر به نفع خود به پایان رساند.
از لحاظ تغییرات بازیکنان، منچستری‌ها در تابستان پرکارتر بوده‌اند. آرون ون بیساکا، هری مگوایر و دنیل جیزم بازیکنانی هستند که سولسشیر با خرید آنها به دنبال تقویت خط دفاع و هافبک خود است. در مقابل، جدیدترین خرید چلسی پولیسیچ است که از دورتموند آمده و خیلی‌ها بازی او را به خود لمپارد شبیه می‌دانند. این دو تیم در حالی در هفته نخست مقابل هم قرار می‌گیرند که در مقایسه با دیگر تیم‌های لیگ برتری، پیروزی بیشتری در هفته اول به دست آورده‌اند. منچستر با 18 و چلسی با 17 پیروزی در بازی‌های نخست لیگ در این زمینه رکورددار هستند.
از سوی دیگر، شیاطین سرخ در بازی‌های ابتدایی لیگ که در ورزشگاه خانگی خود انجام داده‌اند، عملکرد فوق‌العاده‌ای را به ثبت رسانده‌اند. در 26 بازی قبلی که در هفته نخست در اولدترافورد برگزار شده، منچستر تنها یک بازی را واگذار کرده و در 19 بازی دیگر پیروز بوده است. شش پیروزی قبلی چلسی در لیگ برتر انگلیس در خانه منچستر با شش مربی مختلف (گلن هادل، رود گولیت، کلودیو رانیری، ژوزه مورینیو، کارلو آنچلوتی و رافا بنیتز) بوده و نکته جالب این که غیر از رانیری، پنج مربی دیگر این پیروزی را در حالی به‌دست آوردند که برای اولین بار پا به اولدترافورد می‌گذاشتند. لمپارد با کسب پیروزی در بازی امشب، می‌تواند در کنار این افراد قرار بگیرد. همچنین این برای اولین بار در تاریخ بازی‌های رو در روی این دو تیم است که دو بازیکن سابق روی نیمکت مربیگری این تیم‌ها نشسته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها