نشست صمیمانه رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست ضمن سخنرانی سردار دکترعلی‌محمد نائینی، خبرنگاران نیز مطالبات خود را در حوزه دفاع مقدس مطرح کردند.
کد خبر: ۱۲۲۲۴۴۴

مشاور فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به روز خبرنگار و تبریک به مدعوین گفت: قطعا خبرنگاران نقش بسیار اساسی در حوادث مهم تاریخی دارند. درواقع آنها بخشی از تاریخ هستند و باید به رسالت تاریخی خودشان توجه داشته باشند.
مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در دو حوزه اسنادی و تحقیقاتی دفاع مقدس فعالیت می‌کند، عنوان کرد: ما در قالب‌های مختلف پژوهش می‌کنیم. 70 جلد روزشمار دوران دفاع مقدس تألیف شده که تاکنون 35عنوان به چاپ رسیده است و امسال 9 عنوان جدید نیز منتشر می‌شود. این روزشمارها در کنار روایت تمام حوادث از زمان انقلاب تا پذیرش قطعنامه، همه وقایع را با منابع علمی و متقن بیان می‌کند.
او افزود: علاوه بر این، مرکز اسناد روزشمار سه دهه بعد از جنگ را که حدود 70 جلد می‌شود، شروع کرده است. این روزشمارها به مسائل مهم با محوریت انقلاب اسلامی می‌پردازد.
دکتر نائینی با اشاره به فعالیت مرکز در حوزه تاریخ شفاهی فرماندهان گفت: درواقع در تاریخ شفاهی به دنبال کار پژوهش هستیم تا مکمل سندهای ما باشد. تقریبا 350 نفر از فرماندهان شاخص در حوزه‌های تخصصی مختلف را در نظر گرفته‌ایم و تاکنون دیدگاه و نفرات 80 نفر جمع‌آوری شده است. هدف در تاریخ شفاهی خاطره‌گویی نیست، بلکه تکمیل پژوهش‌ها و مطالعات دوران دفاع مقدس است.
رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به دیگر فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: مرکز در حدود 35 هزار ساعت نوار کاست دفاع مقدس را به فایل دیجیتال تبدیل کرده و همه اسناد مکتوب اسکن و تلاش شده آنها را به‌گونه‌ای گویا کنیم تا قابل‌استفاده برای پژوهشگران باشد.
او با اشاره به این‌که 76 نبرد مهم و تعیین‌کننده در دوران دفاع مقدس وجود داشته ولی تاکنون پنج عملیات به‌صورت کامل و جامع منتشرشده است، عنوان کرد: یکی از دلایل تحریف‌هایی که دشمنان درخصوص دفاع مقدس انجام می‌دهند، نبود گزارش است. روایت‌های درست و مستند هنوز کار نشده است. با تلاش‌هایی که داشته‌ایم امسال ده عنوان کتاب نبردی منتشر می‌شود.
رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به رسالت این مرکز اظهار کرد: ازجمله رسالت‌های مرکز این است که روایت تاریخی و مستند حوادث دفاع مقدس را مطرح کنیم تا بتوانیم هم معارف دفاع مقدس و هم تجارب را در ابعاد مختلف داشته باشیم و هم پاسخ به سؤالات و شبهات و تحریفات در مورد دفاع مقدس داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها