رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نباید اجازه دهیم افراد سودجو به مجلس شورای اسلامی راه یابند، زیرا برخی نمایندگان به این امید وارد مجلس می‌شوند که با اعمال فشار به وزرا، رشوه‌خواری کنند.
کد خبر: ۱۲۲۲۳۹۵

به گزارش ایسنا، آیت‌ا... محمد یزدی در دیدار دادستان‌های کشور که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: نباید به خاطر خوش‌آمد یا بدآمد کسی از قانون و شرع بگذریم؛ ما باید از ورود سودجویان به مجلس جلوگیری کنیم و بدانیم عناوینی که داریم و مناصبی که در آن قرار گرفته‌ایم گذراست. یزدی در ادامه با اشاره به تکالیف شرعی و قانونی دادستانان یادآور شد: وظیفه اصلی دادستان‌ها، مراقبت از حقوق عمومی مردم است؛ البته باید در نظر داشت که قبل از حقوق مردمی، حقوق الهی را باید رعایت کنیم زیرا رعایت این حقوق الهی بسیار مهم است.
وی با ذکر این مطلب که نباید به بهانه کنسرت در شهرها گناه و فسق و فجور را ترویج دهیم گفت: وقتی یک مدیرکل وزارت ارشاد کنسرتی را به راه انداخته و در آن به نام هنر، رقاصی را رواج داده، باید بدانیم که حقوق الهی را زیر پا گذاشته است و باید با او برخورد شود؛ البته ما مخالف شادی مردم نیستیم، اما نباید به نام شادی، حقوق الهی پایمال شود؛ اگر کنسرت هم می‌خواهند بگذارند حق ندارند در آن به رقاصی پرداخته و بی‌حجابی‌هایی که خلاف خواسته خداوند و منویات رهبر معظم انقلاب است ایجاد کنند.
وی گفت: مسأله بررسی موارد «خلاف شرع» در شورای نگهبان به‌ عهده شش فقیه بوده و روند آن به صورت «اکثریت» انجام می‌شود، ولی اخیراً طرحی که مورد تصویب مجلس قرار گرفته بود به شورای نگهبان آورده شد؛ این طرح عبارت است از آن‌که دولت‌های استکباری بتوانند پسماندهای انرژی اتمی خود را در کشور دفن کنند؛ استکبار همیشه این پسماندها را در کشورهای عقب مانده دفن می‌کند و همه می‌دانیم که اشعه‌های این نوع پسماندها برای افراد کشور ضرر خواهد داشت.
وی افزود: مجلس تصویب کرده بود که طبق توافق‌نامه صورت گرفته، پسماندهای سوخت اتمی می‌تواند در کشور دفن شود، اما بنده اعلام کردم که این مورد خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف مصلحت است و سایرین نیز این را پذیرفتند.
یزدی با ابراز خرسندی از این‌که قوه قضاییه با ورود حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی از رکود و کندکاری نجات پیدا کرده است، تأکید کرد: امروز تحرکات بسیار خوبی را از سوی رئیس قوه قضاییه شاهد هستیم؛ برخی قضات برای حکم دادن، مردم را حدود پنج سال معطل نگه می‌داشتند؛ در این زمینه نسبت به دوره جدید قوه قضاییه امیدوار هستیم.
وی تصریح کرد: اقدامات رئیس قوه قضاییه در دل عامه مردم امید تازه‌ای ایجاد کرده است و مردم نسبت به آینده قوه قضاییه امیدوار هستند؛ امروز مردم امید دارند که اگر به قوه قضاییه مراجعه کنند حق خود را به‌زودی خواهند یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها