برگزاری افتتاحیه مسابقات فوتبال در شهر کربلا، واکنش‌های زیادی در عراق و ایران به‌خصوص از سوی مقامات مذهبی به دنبال داشت. این بازتاب‌ها همچنان ادامه دارد و باید در روزهای آینده دولت عراق به صورت رسمی در این باره توضیح دهد.
کد خبر: ۱۲۲۱۱۱۳

به گزارش فرارو، هفته گذشته در مراسم افتتاحیه مسابقات فوتبال غرب آسیا در ورزشگاه کربلا، چند زن به اجرای رقص و موسیقی پرداختند. ساعتی پس از برگزاری این مراسم بود که تصاویر مربوط به آن در شبکه‌های مجازی دست به دست شد و واکنش‌هایی به دنبال داشت. دیوان وقف شیعی عراق، در بیانیه‌ای برگزاری چنین مراسمی را در کربلا محکوم کرد و گفت: حضور زنان بدون حجاب در این مراسم بی‌احترامی به مقدسات بود. از سوی دیگر نوری المالکی، نخست‌وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون، با انتشار بیانیه‌ای شدیدالحن، برگزاری این مراسم را محکوم کرد. وی از دولت خواست هرچه سریع‌تر تحقیقاتی را آغاز کند و افرادی را که مسؤول هتک حرمت به مقدسات شهر کربلا بوده اند شناسایی و بازخواست کند. شهردار کربلا نیز در بیانیه‌ای جداگانه، وزارت ورزش عراق را به هتک حرمت به مقدسات شهر کربلا متهم و برگزاری این مراسم را محکوم کرد.
انتشار تصاویر افتتاحیه، واکنش‌هایی را هم میان برخی کاربران ایرانی به دنبال داشت و بسیاری با ابراز تعجب خواستار روشنگری دولت عراق در این باره شدند. حجت‌الاسلام حسین انصاریان ـ ‌استاد حوزه علمیه قم ـ در پیامی نوشت: انا لله و انا الیه راجعون.ما عشت اراک الدهر عجبا. «چنین کار شگفتی را هرگز در طول زندگی‌ام ندیده بودم!»هرگز در باورمان نمی‌گنجید در برابر چشمان شیعیان غیرتمند عراق که همه ساله میزبان میلیون‌ها زائر حضرت سیدالشهدا هستند در مراسم ورزشگاهی در حریم مقدس و پاک کربلا و حرم پاک و مطهر آل‌ا...(ع) که محل نزول ملائکه و قدمگاه اولیا و انبیا و ائمه معصومین(ع) و سرزمین کرب و بلا و غم و مصیبت جانکاه آل طه(ع) است، زنان رقاصه و نوازنده که یاد آور فساد بنی امیه و وارث یزید و یزیدیانند حضور یابند و قلب مقدس امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) و شیعیان پاک و مخلص را به درد آورند و با این حرکت شیطانی دل شیطان‌صفتان و دشمنان اهل بیت(ع) خصوصا وهابیت خبیث را شاد نمایند و داغی جانگداز بر پیکر اسلام بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها