وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از وقتی من به وزارت صنعت آمده‌ام مجوز پیش‌فروش به خودرویی‌ها نداده‌ام و اگر خودروسازی غیر از این عمل کرده، حتماً تخلف کرده و سازمان حمایت باید با آن برخورد کند.
کد خبر: ۱۲۱۸۹۱۳

به گزارش فارس، رضا رحمانی اظهار کرد: بسته ساماندهی صنعت خودرو به خودروسازان ابلاغ‌شده تا با اجرای آن ایراد صنعت خودرو برطرف شود. در این راستا پنج محور به صورت هفتگی مورد پایش وزارت صنعت قرار می‌گیرد که آمار تولید و گزارش تعهدات خودروسازان از جمله این محورها است.
رحمانی توضیح داد: ‌80 درصد تولید روزانه خودروسازان باید بابت پاسخگویی به تعهدات قبلی اختصاص یافته و 20 درصد بقیه بابت فروش فوری تخصیص یابد.
وی ارائه گزارش هفتگی در مورد خودروهای موجود در کف پارکینگ خودروسازان را از دیگر محورهای مورد توجه وزارت صنعت عنوان کرد و گفت: طبق جدیدترین آمار طی هفته گذشته تعداد خودروهای کف پارکینگ‌ها 6 درصد کاهش داشته و در مورد ایران‌خودرو حدود یک درصد بوده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت واگذاری املاک و اموال خودروسازان را از دیگر محورهای مدنظر وزارت صنعت برای بهبود وضعیت صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: طی نامه‌ای که به وزیر اقتصاد نوشتم، اعلام کردیم که سهام ایران‌خودرو در بانک پارسیان واگذار شود. این را هم به شوخی به وزیر اقتصاد گفتم که برای واگذاری سهام ایران‌خودرو در بانک پارسیان باید به کدام محضرخانه مراجعه کنیم؟
وی با بیان این‌که اموال غیرتولیدی خودروسازان، شرکت‌های زیرمجموعه آنها و همچنین خود شرکت‌های خودروساز باید طی سال‌های 98 و 99 واگذار شود، گفت: میزان داخلی‌سازی خودروها نیز به صورت هفتگی توسط وزارت صنعت پایش می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تاکید بر لزوم تقویت رابطه خودروسازان با قطعه‌سازان گفت: خودروسازان نباید دنبال کار قطعه‌سازی باشند.
رحمانی در ادامه با بیان این‌که برای تقویت ساخت داخل با انجمن‌های مختلف تولیدی توافق کرده‌ایم تا نیازهایشان را از طرق مختلف از جمله صفحات مجازی خود اعلام کنند، گفت: واردات در صنعت خودرو خیلی زیاد است، حتی بیشتر از آنچه ما تصور می‌کنیم.
وی ادامه داد: یکی از آثار تحریم، ایجاد فرصت برای افزایش داخلی‌سازی است و ما نیز آذرماه این اخطار را به خودروسازان دادیم که باید قطعات وارداتی چین را داخلی‌سازی کنند که خودروسازان این قطعات را برای داخلی‌سازی معرفی کردند. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برخی فکر می‌کنند ما نسبت به ایرادات خودروسازان بی‌تفاوتیم در حالی که این‌طور نیست، بلکه آذر، دی و بهمن سال‌گذشته دغدغه ما حیات و ممات صنعت خودرو بود و باید اشتغال موجود در این صنعت و حیات تولید را پیگیری می‌کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها