تکلیف 9 میلیون دلار پول فدراسیون فوتبال مشخص نیست

فشار ناجوانمردانه آمریکا و ترامپ به فیفا علیه ایران

جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال رابطه بسیار نزدیکی با ایران دارد. او از زمانی که رئیس شده، دوبار به کشورمان آمده است. ر
کد خبر: ۱۲۱۷۵۳۶

فت و آمدهای اینفانتینو نشان می‌دهد رابطه‌اش با فوتبال ایران کاملا خوب است. او به مهدی تاج هم برای دیدار و گفت‌وگو وقت می‌دهد، در حالی که به هر حال گرفتاری‌های زیادی دارد. فیفا در حال حاضر هیچ مشکلی برای پرداخت پول به کشورهای مختلف ندارد، ولی درباره دو کشور به مشکل خورده است. آمریکا فیفا را به شدت تحت فشار قرارداده که پول‌های بین‌المللی ایران و کره شمالی را واریز نکنند. هم ایران و هم کره در خزانه فیفا پول‌های قابل توجهی دارند ولی نمی‌توانند حتی یک دلار آن را دریافت کنند. آمریکا نه به صورت مستقیم، ولی با وضع قوانین جدید و همین‌طور با همکاری کشور سوئیس، زمینه را برای انتقال پول این دو کشور تنگ کرده است.
اخیرا اینفانتینو رئیس فیفا در این زمینه مذاکراتی داشت. مهدی تاج در جلسه آخری که با او برگزار کرد تاکید داشت هر طور شده 9 میلیون دلار پول ایران را واریز کنند چون فوتبال با مشکلات زیادی روبه‌روست و چنین رقمی می‌تواند اکثر مشکلات را حل کند. اینفانتینو هم مذاکراتی داشت، اما در نهایت به نتیجه نرسید. در حال حاضر هیچ راهی برای انتقال پول ایران وجود ندارد. حتی سفارت ایران در سوئیس هم نتوانسته راه حلی پیدا کند. با این وجود اینفانتینو به مسؤولان ایرانی قول داده تا بتوانند یک کانال پیدا کنند تا پول را سرانجام انتقال دهند. 9 میلیون دلار بیش از صد میلیارد تومان پول است و فدراسیون فوتبال با این پول می‌تواند سه سال فوتبال را اداره کند. این تمام درآمد ایران نیست و به هر حال فدراسیون برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی، بازی‌های جام ملت‌ها، تبلیغات محیطی و بازی‌های دوستانه تیم ملی هم درآمدهای خوبی کسب می‌کند. اگر راهی برای انتقال پول‌های بین‌المللی پیدا شود فدراسیون دیگر نیازی به پول دولت نخواهد داشت و اگر هر چهار سال یکبار به جام جهانی برود، می‌تواند برای چهار سال بعدی خود بودجه و پول داشته باشد.
مهدی تاج در این زمینه با مسؤولان وزارت خارجه هم مذاکراتی داشته است تا بتوانند در این زمینه یک راه‌حل اساسی و مهم پیدا کنند. ناگفته نماند فدراسیون برای گرفتن پول‌های خود از کنفدراسیون فوتبال آسیا مشکل ندارد ولی با توجه به فشارهای آمریکا نمی‌تواند از فیفا پول بگیرد. دیروز مشخص شد فیفا حتی به‌خاطر این فشارها پول پروپئیچ بازیکن شاکی استقلال را هم پرداخت نکرده است. تاج نگران این است که با حل نشدن مشکل، کار در سال‌های آینده بیخ پیدا کند و دیگر نتوانند یک دلار هم از فدراسیون جهانی دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها