معاون سیما در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

عقد 40 قرارداد در جشنواره کارآفرینی

نشست هم اندیشی ستاد رسانه‌ای رونق تولید با حضور دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما و رئیس ستاد، دکتر سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر، انواری رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و حسینی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک و قائم‌مقام ستاد و دکتر سیاح مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک و دبیر ستاد در محل جلسات ساختمان معاونت سیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۱۷۵۰۸

به گزارش روابط‌عمومی معاونت سیما، دکتر میرباقری معاون سیمای رسانه ملی در این نشست با بیان این‌که تمام ظرفیت‌ها برای جریان‌سازی و تاثیرگذاری حداکثری ستاد رسانه‌ای رونق تولید فعال شده است، افزود: هدف اصلی ستاد ایجاد تحرک در بین دستگاه‌ها و مطالبه‌گری است تا در فضایی تعاملی موانع رونق تولید برداشته شود و وضعیت کسب و کارها و کارآفرینان کشور ارتقا پیدا کند.
وی ادامه داد: وزارت صنعت معدن و تجارت به دلیل ماموریت‌های متنوع یکی از بازیگران اصلی این عرصه است و باید متناسب با این ظرفیت در ستاد رسانه‌ای رونق تولید مشارکت بیشتری داشته باشد و در امتداد اقدامات خود از این فرصت رسانه‌ای برای تحقق اهداف خود بهره‌برداری کند.
رئیس ستاد رسانه‌ای رونق تولید تصریح کرد: طراحی ستاد پیگیری مشکلات تولید و عقد 40 قرارداد حمایت مالی در جشنواره کارآفرینی و پخش میان‌برنامه‌های آموزشی و انگیزشی از جمله اقدامات این ستاد است که در نهایت به امیدآفرینی در جامعه و به‌خصوص حوزه صنعت منجر می‌شود.
همچنین دکتر زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان این‌که ورود فعالانه صداوسیما به میدان تولید کاملا مشهود و ستودنی است، گفت: باید با لحاظ کردن اولویت‌ها و به صورت موضوع به موضوع تا رسیدن به نتیجه پیش رفت و رسانه ملی در این میان با مطالبه از طرف‌های ذینفع می‌تواند حل مشکلات را تسریع ببخشد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نیازهای صنعت در اواخر تیر افزود: این‌بار به دنبال برگزاری نمایشگاه دستاوردها نبودیم، بلکه قرار است نیازهای واحدهای تولیدی مختلف را در فضایی نمایشگاهی ارائه کنیم. با این کار ظرفیت‌های کشور نظیر صنایع مختلف، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها را برای تامین این کمبودها فراخوان و فعال می‌کنیم که فکری برای تامین آنها کنند و کشور را از واردات بی‌نیاز کنیم.
زرندی عنوان کرد: از رسانه ملی و این ستاد می‌خواهیم تا به این نمایشگاه که با نام نهضت ساخت داخل برگزار خواهد شد، توجه ویژه‌ای داشته باشد و با حمایت رسانه‌ای خود، زمینه‌ساز حمایت از صنعت کشور شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود بازارهای خوب منطقه‌ای گفت: از 1300 میلیارد دلار واردات 15 کشور همسایه، سهم ایران تنها 2 درصد است و هدف‌گذاری ما رشد دو برابری این میزان است.
وی تصریح کرد: شرایط تحریم فرصت‌هایی را برای برخی صنایع داخلی ایجاد کرده و باید از آن برای رونق و توسعه استفاده کرد و واحدهای تعطیل را فعال و واحدهای کم‌رونق را فعال‌تر کنیم و سرمایه‌گذاران را به سمت تولید سوق دهیم.
در این نشست دیگر اعضای ستاد و مدیران وزارتخانه صنعت نیز در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها