فتحی از کرواسی خبر داد

تا فردا پول پروپئیچ را پرداخت می‌کنیم

لحظه‌ها برای استقلال به سرعت در حال گذر است. این باشگاه فقط و فقط تا فردا زمان دارد تا پول پروپئیچ، بازیکن سابق خود را بدهد. این بازیکن در دوره حضور پرویز مظلومی به استقلال ملحق شد.
کد خبر: ۱۲۱۷۳۱۶

هرزمان هم به زمین رفت نشان داد می‌تواند گلزن خوبی باشد. منتهی به او فرصت زیاد نرسید و وقتی منصوریان سرمربی استقلال شد، کلا این بازیکن را نخواستند. منصوریان اعتقاد داشت چون تاکتیک اصلی تیمش ارسال از کناره‌ها نیست، این بازیکن به دردش نمی‌خورد. این بازیکن اما برای باشگاه از اول دردسرساز بود. دردسر اول زمانی درست شد که این بحث به راه افتاد که او خارج از زمان نقل و انتقالات رضایتنامه گرفته و هر دیداری که به میدان رفته، غیرقانونی بوده و باید بازی‌های استقلال سه بر صفر به نفع رقیبش شود. بحث به قدری بالا گرفت که سازمان لیگ و فدراسیون هم وسط آمدند. در نهایت ماجرا برای استقلال ختم به خیر شد. حالا اما پایان کار با پروپئیچ هم بدجور برای این باشگاه دردسر درست کرده است. او که این روزها در کرواسی به سر می‌برد، به خاطر شکایت خود استقلال را محکوم به پرداخت 440 هزار دلار کرده است. آخرین اطلاعات اما چیست؟ آیا باشگاه این پرونده جنجالی را حل کرده است؟
دیدار خطیر و سفیر در کرواسی
علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال از هفته گذشته عازم اروپا شد تا بتواند رایزنی‌های خود را برای حل مشکل باشگاهش انجام دهد. استقلال تهران 850 هزار دلار از فیفا طلب دارد که خواهان آن شده تا 440 هزار دلار از این مبلغ به حساب پروپئیچ واریز شود. مشکل اینجاست که فیفا به خاطر فشار آمریکا به ایران اعلام کرده به حساب شخص یا باشگاه پول نمی‌ریزد، بلکه پول را به حساب فدراسیون واریز می‌کند. از آنجا هم که تحریم هستیم، امکان انتقال پول به حساب فدراسیون وجود ندارد! فدراسیون فوتبال به تازگی نامه‌ای برای فیفا نوشته و تاکید کرده از منبع مالی استقلال پول پروپئیچ پرداخت شود. اما بعید به نظر می‌رسد این اتفاق رخ دهد. به همین دلیل علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال هم ریسک نکرد و عازم کرواسی شد تا با محمدرضا صادق، سفیر ایران در این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.
حرف‌های خلیل‌‌زاده در تهران
صبح دیروز اسماعیل خلیل‌‌زاده، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره آخرین وضعیت پرونده پروپئیچ توضیحاتی به جام‌جم داد. او در این باره به خبرنگار ما گفت: «پرونده ان‌شاءا... حل خواهد شد. تا این لحظه که نتوانسته‌ایم پول را بدهیم ولی با پروپئیچ حرف زدیم و او هم پذیرفته بخشی از پول و شکایتش را پس بگیرد. صحبت‌ها ادامه دارد. فعلا آقای خطیر با سفیر ایران در کرواسی صحبت کرده.» ولی دلیل این کار چه بوده است؟ خلیل‌‌زاده پاسخ داد: به هر حال اگر فیفا پول را نداد باید سریعا از طریق وزارت خارجه پول را به حساب او منتقل کنیم. سفیر ایران هم تا الان لطف داشته‌اند و همکاری لازم با باشگاه صورت گرفته است. تا امروز ان‌شاءا... تکلیف همه‌چیز مشخص خواهد شد.
توضیحات فتحی از اروپا
امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال هم این روزها در خارج از کشور به سر می‌برد. او به اروپا رفته تا پیگیر این پرونده باشد. فتحی مثل همه هواداران نگران این مسأله است. استقلال به خاطر حل مشکل پروپئیچ حتی آیاندا پاتوسی را از دست داد و حالا با مشکلاتی روبه‌رو شده است. فتحی درباره آخرین شرایط این پرونده به جام‌جم می‌گوید: ان‌شاءا... تا روز دوشنبه (فردا) پول این بازیکن را پرداخت می‌کنیم. باید پول او پرداخت شود. رایزنی کرده و با مسؤولان جلسه داشته‌ایم. در حال حل این مشکل هستیم. به چیزی هم جز این پرونده فکر نمی‌کنیم. فعلا مهم‌ترین بحث در باشگاه استقلال همین بحث پروپئیچ است و باید تکلیفش را روشن کنیم. البته راه دیگری جز پرداخت پول به این بازیکن نداریم و باید پولش پرداخت شود.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها