برزیل بالاخره بعد از 12 سال توانست بار دیگر قهرمان کوپا آمه‌ریکا شود تا تعداد افتخاراتش در فوتبال آمریکای جنوبی به عدد 9 برسد. شاگردان تیته در بازی فینال توانستند با نتیجه 3 بر یک پرو را پشت سر بگذارند تا این‌بار ورزشگاه ماراکانه در ذهن آنها با خاطره‌ای خوش ماندگار شود. این جام برای بازیکنان برزیل هم خوش یمن بود و آنها توانستند جوایز کوپای امسال را درو کنند.
کد خبر: ۱۲۱۶۴۲۸

به گزارش اسپرت، دنی آلوس کاپیتان 36 ساله توانست عنوان بهترین بازیکن جام را به دست آورد. این بازیکن اولین بازیکن در تاریخ فوتبال است که به رکورد ۴۰ جام در دوران فوتبال خود رسیده او همچنین با گلزنی در این رقابت‌ها، مسن‌ترین بازیکن برزیلی در ۹۶ سال اخیر است که توانسته در کوپا گلزنی کند. آلیسون بکر، سنگربان نام آشنای برزیل که در شش دیدار تنها یک گل دریافت کرد به عنوان بهترین دروازه‌بان جام انتخاب شد.
اورتون پدیده این جام که توانست گل نخست برزیل را در دیدار فینال به ثمر برساند مشترکا به همراه پائولو گریرو با زدن سه گل عنوان بهترین گلزن جام را کسب کردند؛ البته یک گل مهاجم پرو از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و این درحالی است که هر سه گل اورتون در جریان بازی بود و به همین دلیل او در بین این همه مهاجم نام آشنا بهترین گلزن جام شد. جایزه بازی جوانمردانه هم به برزیل رسید زیرا این تیم در مجموع این رقابت‌ها کمترین کارت‌های زرد و قرمز را دریافت کرد. یکی از حواشی بازی فینال، صحبت‌های مربیان و بازیکنان برزیل بود که به انتقاد از لیونل مسی پرداختند. ستاره آرژانتینی بعد از باخت در بازی رده‌بندی گفته بود که همه چیز برای قهرمانی برزیل مهیا شده است. تیته، سرمربی برزیل بعد از بازی فینال گفت: من مسی را بازیکن فوق‌العاده‌ای می‌دانم ولی او باید احترامش را حفظ کند. شما باید شکست را بپذیرید و مراقب باشید چه می‌گویید. او با این حرف‌ها، فشار زیادی روی خودش ایجاد می‌کند. دنی آلوس، همبازی سابق مسی در بارسا هم این‌طور به حرف‌های ستاره آرژانتینی واکنش نشان داد: من با آنچه مسی گفت، موافق نیستم. ما برای قهرمان شدن زحمات زیادی کشیدیم و عرق ریختیم. می‌توانم ناراحتی مسی را از ناکامی تیمش درک کنم اما من با این حرف او که همه چیز برای قهرمانی ما فراهم شده بود، مخالفم چون واقعا تلاش کردیم تا به اینجا برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها